A rossz időjárás és az agávé szerződések árrésre gyakorolt hatására figyelmeztet a Campari
Az olasz Campari arra figyelmeztetett, hogy a bruttó árrés növelésére irányuló képességét az idén valószínűleg befolyásolni fogja „néhány átmeneti kedvezőtlen hatás”, miután az első félévi korrigált üzemi eredménye organikusan 2,1%-kal nőtt.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártójának korrigált üzemi eredménye az év első hat hónapjában 360 millió euróra (390 millió dollár) emelkedett, ami nagyjából megfelel az elemzői várakozásoknak.
Ezek az eredmények ugyanakkor összhangban állnak az ágazat borús helyzetével. A Diageo részvényei kedden több mint 8%-ot estek, mivel a világ vezető szeszesitalgyártójának teljesítménye épphogy elmaradt az éves profitprognózisától, és figyelmeztetett, hogy a kihívások a következő évben is fennmaradhatnak.
A Campari új vezérigazgatója, Matteo Fantacchiotti közleményében elmondta, hogy a bruttó árrést várhatóan olyan tényezők fogják sújtani, mint a magas árrésű aperitifeket érintő rossz időjárás, valamint az agávé beszállítói szerződések megújítása, „amelyek egyrészt az értékesítés kedvezőtlen összetételéhez, másrészt a COGS (eladott áruk költsége) várható előnyeinek jövő évre való áttolódásához vezetnek”.
Hozzátette, hogy továbbra is bízik abban, hogy a vállalat középtávon konzisztensen növelni tudja működési eredményrátáját.
Az első féléves organikus bevételek 3,8%-kal 1,52 milliárd euróra emelkedtek azzal, hogy a bevételek a második negyedévben gyorsuló ütemben növekedtek.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd…
Tovább olvasom >A csökkenő rendelésszám ellenére is bizakodó a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway2025 első negyedévében csökkenő rendelésszámokról és az…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >