A rossz időjárás és az agávé szerződések árrésre gyakorolt hatására figyelmeztet a Campari
Az olasz Campari arra figyelmeztetett, hogy a bruttó árrés növelésére irányuló képességét az idén valószínűleg befolyásolni fogja „néhány átmeneti kedvezőtlen hatás”, miután az első félévi korrigált üzemi eredménye organikusan 2,1%-kal nőtt.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártójának korrigált üzemi eredménye az év első hat hónapjában 360 millió euróra (390 millió dollár) emelkedett, ami nagyjából megfelel az elemzői várakozásoknak.
Ezek az eredmények ugyanakkor összhangban állnak az ágazat borús helyzetével. A Diageo részvényei kedden több mint 8%-ot estek, mivel a világ vezető szeszesitalgyártójának teljesítménye épphogy elmaradt az éves profitprognózisától, és figyelmeztetett, hogy a kihívások a következő évben is fennmaradhatnak.
A Campari új vezérigazgatója, Matteo Fantacchiotti közleményében elmondta, hogy a bruttó árrést várhatóan olyan tényezők fogják sújtani, mint a magas árrésű aperitifeket érintő rossz időjárás, valamint az agávé beszállítói szerződések megújítása, „amelyek egyrészt az értékesítés kedvezőtlen összetételéhez, másrészt a COGS (eladott áruk költsége) várható előnyeinek jövő évre való áttolódásához vezetnek”.
Hozzátette, hogy továbbra is bízik abban, hogy a vállalat középtávon konzisztensen növelni tudja működési eredményrátáját.
Az első féléves organikus bevételek 3,8%-kal 1,52 milliárd euróra emelkedtek azzal, hogy a bevételek a második negyedévben gyorsuló ütemben növekedtek.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >A szélsőséges időjárási körülmények ellenére is jó éve volt az olasz Muttinak
A paradicsomtermelő Mutti idén 565 000 tonna paradicsomot dolgozott fel.…
Tovább olvasom >Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >