A rossz időjárás és az agávé szerződések árrésre gyakorolt hatására figyelmeztet a Campari
Az olasz Campari arra figyelmeztetett, hogy a bruttó árrés növelésére irányuló képességét az idén valószínűleg befolyásolni fogja „néhány átmeneti kedvezőtlen hatás”, miután az első félévi korrigált üzemi eredménye organikusan 2,1%-kal nőtt.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártójának korrigált üzemi eredménye az év első hat hónapjában 360 millió euróra (390 millió dollár) emelkedett, ami nagyjából megfelel az elemzői várakozásoknak.
Ezek az eredmények ugyanakkor összhangban állnak az ágazat borús helyzetével. A Diageo részvényei kedden több mint 8%-ot estek, mivel a világ vezető szeszesitalgyártójának teljesítménye épphogy elmaradt az éves profitprognózisától, és figyelmeztetett, hogy a kihívások a következő évben is fennmaradhatnak.
A Campari új vezérigazgatója, Matteo Fantacchiotti közleményében elmondta, hogy a bruttó árrést várhatóan olyan tényezők fogják sújtani, mint a magas árrésű aperitifeket érintő rossz időjárás, valamint az agávé beszállítói szerződések megújítása, „amelyek egyrészt az értékesítés kedvezőtlen összetételéhez, másrészt a COGS (eladott áruk költsége) várható előnyeinek jövő évre való áttolódásához vezetnek”.
Hozzátette, hogy továbbra is bízik abban, hogy a vállalat középtávon konzisztensen növelni tudja működési eredményrátáját.
Az első féléves organikus bevételek 3,8%-kal 1,52 milliárd euróra emelkedtek azzal, hogy a bevételek a második negyedévben gyorsuló ütemben növekedtek.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Csónakba szálltak a jövőért: a Diageo szemléletformáló programja a Tisza-tavi önkéntességtől a határokon átívelő akciókig
A Diageo idén sem maradt a parton: 2025-ben újra részt…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >