A rossz időjárás és az agávé szerződések árrésre gyakorolt hatására figyelmeztet a Campari
Az olasz Campari arra figyelmeztetett, hogy a bruttó árrés növelésére irányuló képességét az idén valószínűleg befolyásolni fogja „néhány átmeneti kedvezőtlen hatás”, miután az első félévi korrigált üzemi eredménye organikusan 2,1%-kal nőtt.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártójának korrigált üzemi eredménye az év első hat hónapjában 360 millió euróra (390 millió dollár) emelkedett, ami nagyjából megfelel az elemzői várakozásoknak.
Ezek az eredmények ugyanakkor összhangban állnak az ágazat borús helyzetével. A Diageo részvényei kedden több mint 8%-ot estek, mivel a világ vezető szeszesitalgyártójának teljesítménye épphogy elmaradt az éves profitprognózisától, és figyelmeztetett, hogy a kihívások a következő évben is fennmaradhatnak.
A Campari új vezérigazgatója, Matteo Fantacchiotti közleményében elmondta, hogy a bruttó árrést várhatóan olyan tényezők fogják sújtani, mint a magas árrésű aperitifeket érintő rossz időjárás, valamint az agávé beszállítói szerződések megújítása, „amelyek egyrészt az értékesítés kedvezőtlen összetételéhez, másrészt a COGS (eladott áruk költsége) várható előnyeinek jövő évre való áttolódásához vezetnek”.
Hozzátette, hogy továbbra is bízik abban, hogy a vállalat középtávon konzisztensen növelni tudja működési eredményrátáját.
Az első féléves organikus bevételek 3,8%-kal 1,52 milliárd euróra emelkedtek azzal, hogy a bevételek a második negyedévben gyorsuló ütemben növekedtek.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >Nőtt a Diageo brit szeszipari cég negyedéves árbevétele
Nőtt a Diageo, a világ egyik vezető prémium italgyártó és…
Tovább olvasom >Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >