A rossz időjárás és az agávé szerződések árrésre gyakorolt hatására figyelmeztet a Campari
Az olasz Campari arra figyelmeztetett, hogy a bruttó árrés növelésére irányuló képességét az idén valószínűleg befolyásolni fogja „néhány átmeneti kedvezőtlen hatás”, miután az első félévi korrigált üzemi eredménye organikusan 2,1%-kal nőtt.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártójának korrigált üzemi eredménye az év első hat hónapjában 360 millió euróra (390 millió dollár) emelkedett, ami nagyjából megfelel az elemzői várakozásoknak.
Ezek az eredmények ugyanakkor összhangban állnak az ágazat borús helyzetével. A Diageo részvényei kedden több mint 8%-ot estek, mivel a világ vezető szeszesitalgyártójának teljesítménye épphogy elmaradt az éves profitprognózisától, és figyelmeztetett, hogy a kihívások a következő évben is fennmaradhatnak.
A Campari új vezérigazgatója, Matteo Fantacchiotti közleményében elmondta, hogy a bruttó árrést várhatóan olyan tényezők fogják sújtani, mint a magas árrésű aperitifeket érintő rossz időjárás, valamint az agávé beszállítói szerződések megújítása, „amelyek egyrészt az értékesítés kedvezőtlen összetételéhez, másrészt a COGS (eladott áruk költsége) várható előnyeinek jövő évre való áttolódásához vezetnek”.
Hozzátette, hogy továbbra is bízik abban, hogy a vállalat középtávon konzisztensen növelni tudja működési eredményrátáját.
Az első féléves organikus bevételek 3,8%-kal 1,52 milliárd euróra emelkedtek azzal, hogy a bevételek a második negyedévben gyorsuló ütemben növekedtek.
Reuters
Kapcsolódó cikkeink
Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Országszerte elérhető lesz a Despar Italia üzleteiben az S-Budget márka
Az olasz Despar Italia, az SPAR koncesszió tulajdonosa, országosan elérhetővé…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >