A román mezőgazdasági miniszter támogatja a hipermarketek hétvégi zárva tartását
A hipermarketek hétvégi zárva tartását és az üzletekben a román termékek arányának növelését javasolta kedden Achim Irimescu román mezőgazdasági miniszter a parlamentben.
A tárcavezető a képviselőház mezőgazdasági bizottságában nyilatkozott erről. Kifejtette: minden bizonnyal az intézkedés nem lenne a hipermarketek ínyére, de Európa nagy részében az üzletek általában este fél 7-kor zárnak, hétvégén pedig nem nyitnak ki. Romániában jelenleg a hipermarketek este 10-11-ig nyitva vannak a hét minden napján.
A miniszter elismerte, hogy a vásárlók egy része hétvégén, késői órákban szeret vásárolni, de ez szerinte nem teszi indokolttá a hétvégi nyitva tartást. A miniszter szerint a hipermarketek nagyon jól élnek Romániában, és a kormány közös frontot alakíthat ki a parlamenttel ebben a kérdésben.
A miniszter kijelentette: azt az indítványt is támogatja, hogy a szupermarketekben a román termékek aránya legyen kötelezően 51 százalék. Hozzátette: télen a gyümölcsök és zöldségek esetében nem biztos, hogy teljesíthető az arány, de az általános elv hasznos, és támogatja.
A román képviselőház mezőgazdasági szakbizottsága kedden egy úgynevezett albizottság létesítéséről határozott, amely megvizsgálja majd ezeket a javaslatokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Márkahangolás 2025-re – A kommunikáció, amit ma már elvárnak
A digitális zaj, a túlkommunikált márkák és a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >