A román kormány 2,9 százalékos GDP-növekedésre számít az idén
A román kormány gazdasági előrejelzési bizottsága jelentősen csökkentette az idei évre vonatkozó prognózisát, így a román bruttó hazai termék (GDP) 2,9 százalékos bővülésére számít a korábban remélt 4,3 százalék helyett.
A bukaresti kabinet alá tartozó szakmai testület már február közepén is csökkentette az előrejelzését 4,6 százalékról 4,3 százalékra. A mostani előrejelzés figyelembe vette az orosz-ukrán háború következményeit, és összhangban van a nemzetközi pénzintézetek által előrevetített lassulással, viszont az eddig megszületett legfrissebb prognózisok közül még mindig a román kormányé a legderűlátóbb.
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) április közepén jelentősen, 4,8 százalékról 2,2 százalékra csökkentette az idei román gazdasági növekedési várakozását. A Világbank április elején 1,9 százalékos GDP-bővülésre számított.
A gazdasági előrejelzési bizottság most közzé tett tavaszi prognózisa szerint – amelyet az Agerpres hírügynökség ismertetett – a román folyó fizetési mérleg hiánya ebben az évben eléri a GDP 6,9 százalékát, az év végén az infláció várhatóan eléri a 9,7 százalékot éves átlagban pedig 10,1 százalékos lesz.
Az idei költségvetést 4,6 százalékos gazdasági növekedésre alapozták Romániában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >