A Rimi felvásárlásával belép a Salling Group a balti piacra
A dán piacvezető Salling Group felvásárolja az ICA Gruppen tulajdonában lévő 314 Rimi szupermarketet Észtországban, Lettországban és Litvániában – írja a Retail Detail. Ezzel a vállalat a második legnagyobb kiskereskedővé válik a balti régióban.
A Rimi jelenleg a második legnagyobb szereplő a balti piacon, több mint 11000 alkalmazottal, saját e-kereskedelmi platformmal és disztribúciós központokkal. 2023-ban 2 milliárd eurós forgalmat és 77 millió eurós működési nyereséget ért el. Az ICA Gruppen, Svédország legnagyobb élelmiszer-kiskereskedője azért döntött az eladás mellett, hogy a svéd piacra összpontosíthasson.
A Salling Group 1,3 milliárd eurót fizet az akvizícióért, amely a hatóságok jóváhagyására vár. A dán kereskedő szerint a Rimi stabil és jól működő vállalat, amely a jelenlegi vezetőséggel és üzleti modellel folytatja működését a régióban.
A Salling Group Dániában a føtex, Bilka és Netto láncokat működteti, valamint körülbelül 1000 Netto diszkontüzletet üzemeltet Németországban és Lengyelországban. Az akvizíció eredményeképpen a vállalat immár hat országban 68000 alkalmazottal és közel 2100 üzlettel lesz jelen.
Kapcsolódó cikkeink
Piacvezetővé válhat a Vandemoortele a fagyasztott pékáruk európai piacán
Felvásárolta a belga Vandemoortele a francia Délifrance pékségcsoportot, amivel Európa…
Tovább olvasom >A Vandemoortele vásárolja meg a Bunge európai margarin üzletágát
A belga Vandemoortele élelmiszeripari vállalat megvásárolja az amerikai Bunge európai…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >