A reklámadó módosítása káros az FMCG-iparágnak
Az Országgyűlés május 28-án elfogadta a reklámadó módosítását, a korábbi 500 millióról 100 millió forintra leszállítva az adómentességi korlátot. Ez hátrányos az FMCG-gyártóknak, mert a merchandising eszközök, reklámanyagok után alacsonyabb összeghatár fölött, ráadásul többet, a korábbi 1% helyett 5,3%-ot kell adózni. A Márkaszövetség a végszavazás előtt a saját célú reklám fogalmának eltörlését, opcionálisan az eredeti adósáv visszaállítását kérte. A szövetség a törvény elfogadása után is napirenden tartaná a kérdést, mivel az intézkedések negatívan érintik a hazai termelői szférát, visszafogják a gyártók márkaépítési és piacra jutási lehetőségeit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >