Nyolcmilliós bérleti díj a világ legdrágább bevásárlóutcájában
A Cushman & Wakefield elkészítette éves riportját a legdrágább utcákról, amit a kiskereskedelmi egységek által fizetett bérleti díjak alapján számítottak – írja a portfolio.hu. A legdrágább helyszín (Causeway Bay) Hongkongban volt idén a második negyedévben, ahol 24 606 eurót (7,95 millió forint) kellett fizetnie a boltoknak évente egy négyzetméterért. Ezután következik New York (Upper 5th Avenue), illetve London (New Bond Street), de a 10-es világrangsorba belekerült Párizs (Avenue des Champs-Élysées), Milánó (Via Monte Napoleone), Zürich (Bahnhofstrasse) és Bécs (Kohlmarkt) is.
Európát, a Közel-Keletet, illetve Afrikát egyben nézve a londoni New Bond Street lett a legdrágább a 2018-as adatok alapján, itt 16 071 eurót, vagyis 5,2 millió forintot kellett fizetni egy négyzetméterért évente az üzleteknek. Második helyen Párizs, a harmadikon Milánó végzett 13 500 és 14 000 eurós bérleti díjakkal.
Budapest is bekerült a dobogósok közé
Ha jobban leszűkítjük a vizsgált területeket, a kelet-közép-európai piacot nézve a budapesti Fashion Street, vagyis Deák Ferenc utca végzett a harmadik helyen. A második legdrágább lokáció a régióban szintén a hazai belvárosban volt, a Váci utca kaphatta az ezüstérmet a kiskereskedelmi egységek bérleti díjait elnézve. A riport külön nem tért ki rá, de feltehetően a régióban a legdrágább utcát Prágában kereshetnénk. Ami pedig a bérleti díjak növekedését illeti, Budapesten emelkedtek a legnagyobb mértékben a 2018-as évet nézve. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >