A reggelizőpehely a fiatalos nagycsaládok választása

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 11. 02. 17:42

2010 első félévében a háztartások mintegy fele vásárolt valamilyen cereáliaterméket. A fiatal családok fogyasztanak leginkább reggelizőpelyheket, az idősebb vásárlók főként a müzlire nyitottak, míg a kevésbé tehetősek a szeleteket preferálják – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérésének adataiból.

A legelterjedtebb a reggelizőpehely, amelyből a háztartások bő egyharmada fogyasztott. Müzli- és gabonaszeletet tízből két háztartás vásárolt, müzlit viszont csak minden nyolcadik.

A vizsgált félévben reggelizőpelyhet átlagosan háromszor vásároltak a háztartások, alkalmanként mintegy fél kilogrammot. Müzliből nagyobb az átlagos vásárolt mennyiség, közel 600 gramm, de ritkábban, átlagosan csak két és félszer vették. Müzliszeletet vásároltak a leggyakrabban, átlagosan három és félszer a félév során, és egyszerre 140 grammot vittek haza belőle.

A teljes vásárlási értékből több mint 60 százalékot tesz ki a legnépszerűbb termékcsoport, a reggelizőpehely, további egynegyedet a müzli, a fennmaradó részt pedig a müzli- és a gabonaszelet.

A cereáliák elsősorban a viszonylag fiatal nagycsaládok termékcsoportja: az értékbeli eladások 60 százalékát a háromfős és annál nagyobb háztartások adják, szemben az FMCG-piac 50 százalékos átlagával. Ami az életkort illeti, az 50 év alatti családfővel rendelkező háztartásoké a költések közel kétharmada, míg az összes FMCG-vásárlásoknak ezek a családok kevesebb, mint felét adják.

A reggelizőpelyhek a „legfiatalosabb” termékcsoport a kategórián belül: a vásárlók kétharmada 50 évesnél fiatalabb. A másik véglet a müzli, ahol a vásárlók negyede 60 év feletti.

A müzli- és gabonaszeletek vásárlóinak közel fele egy- és kétfős háztartás, míg az ötfős és annál nagyobb családok inkább a reggelizőpelyheket vagy a müzlit választják.

Kapcsolódó cikkeink