A Prologis ismertette első negyedéves eredményeit Európában
A Prologis, Inc., a világ vezető ipari ingatlan vállalata a mai napon ismertette első negyedéves eredményeit Európára vonatkozóan.
Működési eredmények
A Prologis első negyedévét 95 százalékos bérbe adottsági szinttel zárta Európában. A vállalat több új bérleti szerződést is kötött ezen időszak alatt, összesen közel 260 500 négyzetméternyi területre.
A negyedév végén a vállalat működési portfóliója elérte a 15,4 millió négyzetmétert. A fejlesztéseket és az értéknövelő akvizíciókat is számolva a portfólió már a 16,4 millió négyzetmétert is meghaladta.
„Az ügyfélhangulat Európa-szerte kezd egyre kiegyenlítettebbé válni.” – nyilatkozta Ben Bannatyne, a Prologis Europe elnöke – „Észak-Európában és az Egyesült Királyságban továbbra is igen kedvező, míg Közép-, Kelet- és Dél-Európában egyre inkább javul. Az európai bérbe adottsági szintünk pedig minden eddiginél magasabb.”
Kereslet tekintetében az első negyedévben a legerősebb piacok közt szerepeltek:
• Egyesült Királyság, Hamburg, München, Dél-Hollandia, Rotterdam és Svédország (Észak-Európa)
• Lyon, Le Havre és Barcelona (Dél-Európa)
• Prága, Budapest és Pozsony (Kelet-Közép-Európa)
Jelentős, első negyedéves bérleti tevékenységek:
• 35 000 négyzetméteres létesítmény a logisztikai szolgáltató XPO számára Amszterdam mellett (Hollandia);
• 18 000 négyzetméteres fejlesztés a logisztikai szolgáltató Linemart számára Prágában (Csehország);
• 7 100 négyzetméteres fejlesztés egy expressz szállítmányozó vállalat számára Chorzów-ban (Lengyelország).
Megkezdett fejlesztések
Az ’A’ osztályú ipari ingatlanok továbbra is hiánycikknek számítanak az európai piacon. Az első negyedévben a Prologis Europe négy fejlesztést indított el Hollandiában, az Egyesült Királyságban, valamint Csehországban. A fejlesztések összesen 59 030 négyzetmétert tesznek ki, amelynek 71 százaléka build-to-suit, a maradék 29 százalék pedig spekulatív.
A megkezdett fejlesztések:
• 36 600 négyzetméter az e-kereskedelemben tevékenykedő Coolblue számára Tilburgben (Hollandia);
• 10.500 és 7.300 négyzetméteres spekulatív létesítmények Nyugat-Londonban (Egyesült Királyság)
• 5 200 négyzetméter az élelmiszerlogisztikai szolgáltató Nagel Cesko számára, és 5100 négyzetméter a Logiflex CZ logisztikai szolgáltató számára Prágában (Csehország).
„A szilárd működési alapokkal rendelkező szűkebb piacokon továbbra is szelektív fejlesztésekkel igyekszünk bővülni az alacsony kínálat, a rendelkezésre álló tőke, valamint a pozitív ügyfélmegítélés eredményeképpen.” – nyilatkozta Bannatyne.
Akvizíciók és eladások
Az első negyedévben a Prologis Europe 30 millió euró értékben vásárolt épületeket, amelyek együttesen elérik az 52 600 négyzetmétert, illetve öt további földterületet, 414 390 négyzetméter összterülettel. Ezek a beszerzések összhangban állnak a Prologis globális piacokon bevezetett óvatos beruházási stratégiájával.
Az akvizíciók közt szerepel:
• Két épület a Borgosesia Gestioni SGR Fiano Romanotól, Róma közelében
A negyedév során a Prologis Europe több ingatlanát is értékesítette Spanyolországban, az Egyesült Királyságban illetve Hollandiában, amelyek teljes összege eléri a 214 millió eurót.
Az értékesítések közt szerepel:
• A spanyol ipari ingatlanok 144.300 négyzetméteres portfóliója, melyet a GreenOak Real Estate Fund vásárolt meg.
„A logisztikai ingatlanok továbbra is vonzzák a befektetőket, illetve a fejlesztésekre szánt források is biztosítottak.” –tette hozzá Bannatyne – „A finanszírozási rátánk a teljes negyedév során stabil maradt és a további csökkenés lehetősége is fennáll az év előrehaladtával.”
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >20%-kal növelte forgalmát az Action 2024 első kilenc hónapjában
Európa egyik vezető non-food diszkontlánca, az Action 2024 első kilenc…
Tovább olvasom >A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >