A próbavásárlások szerint idén sincs nagy gond a kuponos akciókkal
Nem talált kirívó problémát a kuponos akcióknál az Innovációs és Technológiai Minisztérium az idei ellenőrzéseken – közölte a tárca az MTI-vel.
Azt írták, a minisztérium az elmúlt évekhez hasonlóan újra elrendelte a kuponos értékesítés fogyasztóvédelmi vizsgálatát. A szakhatóság és a tárca IT-laboratóriuma az őszi kuponnapok során is rendszeresen végez próbavásárlásokat a fogyasztók és a tisztességes vállalkozások érdekében. A gyakori ellenőrzéseknek köszönhetően eddig kevés problémát találtak, kirívó esetek mostanáig idén sem voltak.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta: „Az online kuponos akciók tavalyi vizsgálata során a hatóság a próbavásárlások mindössze tizedénél talált valamilyen hiányosságot. A kifogásolási arány idén is hasonlóan alacsony, 12 százalékos a webáruházakban, az üzletekben pedig mindössze a próbavásárlások 4 százalékánál tártak fel problémát. A mulasztások jellemzően kisebb súlyúak, leginkább a felhasználási feltételekre vonatkozó előzetes tájékoztatás meglétével, pontosságával kapcsolatosak.”
A kuponos akcióban kínált termékre, szolgáltatásra is az általános szavatossági-jótállási előírások és panaszkezelési szabályok vonatkoznak. Vásárlás során ellenőrizni kell, hogy levonták-e a kedvezmény összegét, és érdemes odafigyelni az akció kuponon feltüntetett határidejére, az árengedmény mértékére, a különböző termékkapcsolásokra is – hívta fel a figyelmet a minisztérium.
Számos webáruház, applikáció értékesít hagyományos üzletben vagy más online shopban felhasználható kuponokat. Ha a fogyasztó nem elégedett az akciósan vett termékkel vagy szolgáltatással, akkor jogait a terméket forgalmazó vagy a szolgáltatást ténylegesen nyújtó céggel szemben érvényesítheti. Probléma esetén először mindig az üzlettel vagy a webáruház üzemeltetőjével érdemes felvenni a kapcsolatot. Ha a vállalkozással nem sikerül megegyezni, a fogyasztóvédelmi hatósághoz, egyedi igények rendezése ügyében a fővárosban és a megyeszékhelyeken elérhető békéltető testületekhez lehet fordulni.
Keszthelyi Nikoletta kiemelte, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság szeptembertől fokozott figyelmet fordít a kuponnapokra a hagyományos és az online kereskedelemben. Jogsértés esetén elsőre jellemzően csak figyelmeztetnek, másodjára viszont akár százezer forintos nagyságrendű bírságot is kiszabhatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új szintre lépett a fogyasztóvédelem: jogi eljárás nélkül segít az AECRA
Egyre több fogyasztót érintő ügyben jár el sikerrel az Európai…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >