A próbavásárlások szerint idén sincs nagy gond a kuponos akciókkal
Nem talált kirívó problémát a kuponos akcióknál az Innovációs és Technológiai Minisztérium az idei ellenőrzéseken – közölte a tárca az MTI-vel.
Azt írták, a minisztérium az elmúlt évekhez hasonlóan újra elrendelte a kuponos értékesítés fogyasztóvédelmi vizsgálatát. A szakhatóság és a tárca IT-laboratóriuma az őszi kuponnapok során is rendszeresen végez próbavásárlásokat a fogyasztók és a tisztességes vállalkozások érdekében. A gyakori ellenőrzéseknek köszönhetően eddig kevés problémát találtak, kirívó esetek mostanáig idén sem voltak.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta: „Az online kuponos akciók tavalyi vizsgálata során a hatóság a próbavásárlások mindössze tizedénél talált valamilyen hiányosságot. A kifogásolási arány idén is hasonlóan alacsony, 12 százalékos a webáruházakban, az üzletekben pedig mindössze a próbavásárlások 4 százalékánál tártak fel problémát. A mulasztások jellemzően kisebb súlyúak, leginkább a felhasználási feltételekre vonatkozó előzetes tájékoztatás meglétével, pontosságával kapcsolatosak.”
A kuponos akcióban kínált termékre, szolgáltatásra is az általános szavatossági-jótállási előírások és panaszkezelési szabályok vonatkoznak. Vásárlás során ellenőrizni kell, hogy levonták-e a kedvezmény összegét, és érdemes odafigyelni az akció kuponon feltüntetett határidejére, az árengedmény mértékére, a különböző termékkapcsolásokra is – hívta fel a figyelmet a minisztérium.
Számos webáruház, applikáció értékesít hagyományos üzletben vagy más online shopban felhasználható kuponokat. Ha a fogyasztó nem elégedett az akciósan vett termékkel vagy szolgáltatással, akkor jogait a terméket forgalmazó vagy a szolgáltatást ténylegesen nyújtó céggel szemben érvényesítheti. Probléma esetén először mindig az üzlettel vagy a webáruház üzemeltetőjével érdemes felvenni a kapcsolatot. Ha a vállalkozással nem sikerül megegyezni, a fogyasztóvédelmi hatósághoz, egyedi igények rendezése ügyében a fővárosban és a megyeszékhelyeken elérhető békéltető testületekhez lehet fordulni.
Keszthelyi Nikoletta kiemelte, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság szeptembertől fokozott figyelmet fordít a kuponnapokra a hagyományos és az online kereskedelemben. Jogsértés esetén elsőre jellemzően csak figyelmeztetnek, másodjára viszont akár százezer forintos nagyságrendű bírságot is kiszabhatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >