A prémium termékek jelenthetik a húsipar jövőjét
Szinte kilátástalan helyzetben van a magyar húsfeldolgozó cégek legtöbbje: a válság csak tovább nehezítette az amúgy is forráshiánnyal küzdő, korábban már saját tartalékait felélő szektor állapotát.
A társaságok alig jutnak hitelhez, a húsért magas összegeket kérnek, miközben a feldolgozás költségeit nehéz érvényesíteni a magyar piacon.
A Kapuvári Hús Húsipari Zrt. mindennek ellenére bővítette kapacitását: a Román Gyula tulajdonában levő cég csaknem 500 millió forintos, részben uniós forrásból megvalósuló beruházással baconüzemet hozott létre, amely jövőre 2000 tonna bacon és sonkatermék előállítását tervezi.
A prémium termékek gyártását kitörési pontnak tartják az ágazat szereplői, annak ellenére, hogy ez lassabban térül meg, mint a másik lehetőség, a duzzadó kereskedelmi márkás piac számára történő gyártás.
A prémium termékeknek megfelelő exportpiacot is kell találniuk: a szektor elsősorban az ázsiai, illetve az orosz exportban bízik, ám az európai piac visszaesése miatt kivitelre sem könnyű szállítani, ráadásul a hagyományos exportpiacnak számító Ázsiában és Oroszországban megjelentek a termékeiket olcsóbban kínáló amerikai, brazil és chilei termelők – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >