A prémium termékek jelenthetik a húsipar jövőjét
Szinte kilátástalan helyzetben van a magyar húsfeldolgozó cégek legtöbbje: a válság csak tovább nehezítette az amúgy is forráshiánnyal küzdő, korábban már saját tartalékait felélő szektor állapotát.
A társaságok alig jutnak hitelhez, a húsért magas összegeket kérnek, miközben a feldolgozás költségeit nehéz érvényesíteni a magyar piacon.
A Kapuvári Hús Húsipari Zrt. mindennek ellenére bővítette kapacitását: a Román Gyula tulajdonában levő cég csaknem 500 millió forintos, részben uniós forrásból megvalósuló beruházással baconüzemet hozott létre, amely jövőre 2000 tonna bacon és sonkatermék előállítását tervezi.
A prémium termékek gyártását kitörési pontnak tartják az ágazat szereplői, annak ellenére, hogy ez lassabban térül meg, mint a másik lehetőség, a duzzadó kereskedelmi márkás piac számára történő gyártás.
A prémium termékeknek megfelelő exportpiacot is kell találniuk: a szektor elsősorban az ázsiai, illetve az orosz exportban bízik, ám az európai piac visszaesése miatt kivitelre sem könnyű szállítani, ráadásul a hagyományos exportpiacnak számító Ázsiában és Oroszországban megjelentek a termékeiket olcsóbban kínáló amerikai, brazil és chilei termelők – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >