A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt a Pénzcentrumnak adott interjúban a minőségi alkoholfogyasztás előnyeiről és a magyar piacon érzékelhető prémiumitalok iránti keresletnövekedésről beszélt.
Véleményük szerint érdemes inkább kevesebbet inni jó minőségű italból, mint sokat gyenge minőségből. A WhiskyNet célja kezdettől fogva nemcsak az értékesítés, hanem az italozási kultúra fejlesztése is, amely szerintük mindenki számára elérhetővé teszi a minőségi italokat, nem csak a leggazdagabbak számára.
Szigeti kifejtette, hogy az árazás egyik kihívása a volatilis devizaárfolyam, amit előrevásárlásos módszerrel próbálnak kezelni. Emellett a Brexit után megemelkedett logisztikai költségek is kihívást jelentenek az Egyesült Királyságból érkező szállítmányok esetében. A forint gyengélkedése és az infláció hatásai is éreztetik magukat a piacon, de a vásárlók továbbra is keresik a prémium italokat, még ha néha olcsóbb termékek felé fordulnak is.
Az interjúból kiderült, hogy a kiskereskedelemben fokozódó verseny mellett a hazai alkoholfogyasztási kultúra lassan elmozdul a minőségi irányba, amit a WhiskyNet küldetésének is tart. Szatmári elmondta, hogy a whisky, rum és más prémium italok népszerűsége az utóbbi években ugrásszerűen nőtt, különösen a Covid alatt, amikor az emberek inkább kevesebb, de minőségi italokat választottak.
Kapcsolódó cikkeink
Új vámtarifaszám alá kerül két különleges élelmiszeripari termék
2025. június 19-én jelentek meg az Európai Bizottság új végrehajtási…
Tovább olvasom >Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >