A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt a Pénzcentrumnak adott interjúban a minőségi alkoholfogyasztás előnyeiről és a magyar piacon érzékelhető prémiumitalok iránti keresletnövekedésről beszélt.
Véleményük szerint érdemes inkább kevesebbet inni jó minőségű italból, mint sokat gyenge minőségből. A WhiskyNet célja kezdettől fogva nemcsak az értékesítés, hanem az italozási kultúra fejlesztése is, amely szerintük mindenki számára elérhetővé teszi a minőségi italokat, nem csak a leggazdagabbak számára.
Szigeti kifejtette, hogy az árazás egyik kihívása a volatilis devizaárfolyam, amit előrevásárlásos módszerrel próbálnak kezelni. Emellett a Brexit után megemelkedett logisztikai költségek is kihívást jelentenek az Egyesült Királyságból érkező szállítmányok esetében. A forint gyengélkedése és az infláció hatásai is éreztetik magukat a piacon, de a vásárlók továbbra is keresik a prémium italokat, még ha néha olcsóbb termékek felé fordulnak is.
Az interjúból kiderült, hogy a kiskereskedelemben fokozódó verseny mellett a hazai alkoholfogyasztási kultúra lassan elmozdul a minőségi irányba, amit a WhiskyNet küldetésének is tart. Szatmári elmondta, hogy a whisky, rum és más prémium italok népszerűsége az utóbbi években ugrásszerűen nőtt, különösen a Covid alatt, amikor az emberek inkább kevesebb, de minőségi italokat választottak.
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Készlethiány és sztrájk miatt nőhet a banán, a csoki és az alkohol ára
A keleti és az Öböl-menti kikötőkben dolgozó part menti munkások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >