A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt a Pénzcentrumnak adott interjúban a minőségi alkoholfogyasztás előnyeiről és a magyar piacon érzékelhető prémiumitalok iránti keresletnövekedésről beszélt.
Véleményük szerint érdemes inkább kevesebbet inni jó minőségű italból, mint sokat gyenge minőségből. A WhiskyNet célja kezdettől fogva nemcsak az értékesítés, hanem az italozási kultúra fejlesztése is, amely szerintük mindenki számára elérhetővé teszi a minőségi italokat, nem csak a leggazdagabbak számára.
Szigeti kifejtette, hogy az árazás egyik kihívása a volatilis devizaárfolyam, amit előrevásárlásos módszerrel próbálnak kezelni. Emellett a Brexit után megemelkedett logisztikai költségek is kihívást jelentenek az Egyesült Királyságból érkező szállítmányok esetében. A forint gyengélkedése és az infláció hatásai is éreztetik magukat a piacon, de a vásárlók továbbra is keresik a prémium italokat, még ha néha olcsóbb termékek felé fordulnak is.
Az interjúból kiderült, hogy a kiskereskedelemben fokozódó verseny mellett a hazai alkoholfogyasztási kultúra lassan elmozdul a minőségi irányba, amit a WhiskyNet küldetésének is tart. Szatmári elmondta, hogy a whisky, rum és más prémium italok népszerűsége az utóbbi években ugrásszerűen nőtt, különösen a Covid alatt, amikor az emberek inkább kevesebb, de minőségi italokat választottak.
Kapcsolódó cikkeink
Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Donald Trump súlyos vámokat helyezett kilátásba az Európai Unióból származó alkoholtermékekre válaszul az amerikai whiskey-re bejelentett uniós vámra
Donald Trump amerikai elnök súlyos vámokat helyezett kilátásba csütörtökön az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >