A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt a Pénzcentrumnak adott interjúban a minőségi alkoholfogyasztás előnyeiről és a magyar piacon érzékelhető prémiumitalok iránti keresletnövekedésről beszélt.
Véleményük szerint érdemes inkább kevesebbet inni jó minőségű italból, mint sokat gyenge minőségből. A WhiskyNet célja kezdettől fogva nemcsak az értékesítés, hanem az italozási kultúra fejlesztése is, amely szerintük mindenki számára elérhetővé teszi a minőségi italokat, nem csak a leggazdagabbak számára.
Szigeti kifejtette, hogy az árazás egyik kihívása a volatilis devizaárfolyam, amit előrevásárlásos módszerrel próbálnak kezelni. Emellett a Brexit után megemelkedett logisztikai költségek is kihívást jelentenek az Egyesült Királyságból érkező szállítmányok esetében. A forint gyengélkedése és az infláció hatásai is éreztetik magukat a piacon, de a vásárlók továbbra is keresik a prémium italokat, még ha néha olcsóbb termékek felé fordulnak is.
Az interjúból kiderült, hogy a kiskereskedelemben fokozódó verseny mellett a hazai alkoholfogyasztási kultúra lassan elmozdul a minőségi irányba, amit a WhiskyNet küldetésének is tart. Szatmári elmondta, hogy a whisky, rum és más prémium italok népszerűsége az utóbbi években ugrásszerűen nőtt, különösen a Covid alatt, amikor az emberek inkább kevesebb, de minőségi italokat választottak.
Kapcsolódó cikkeink
Rum nélkül maradhat Kuba? – Cukorhiány bénítja meg a szigetország ikonikus iparágát
Súlyos válságba került a kubai rumipar – nem pénzügyi, nem…
Tovább olvasom >Érdekes eredménye van az alkohol- és egyéb drogfogyasztási szokásokról szóló felmérésnek
Európában a fiatalok között a cseh tizenöt-tizenhat éveseknek van a…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >