A Praktiker ajánlja a Magyar Terméket
Az eredetjelölés egységesítése és a hazai gazdaság erősítése érdekében közös programot indított a magyarországi Praktiker és a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. A barkácsáruházlánc ajánlja hazai beszállítóinak a Magyar Termék védjegyek használatát, amelyek segítik a fogyasztókat a tájékozódásban.
Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője
A Magyar Termék védjegyek alkalmazását javasolja hazai beszállítóinak a Praktiker az itthon gyártott áruk eredetének jelölésére. A két éve magyar tulajdonba került hazai barkácsáruházlánc a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft.-vel indított közös program első lépéseként ajánlja a védjegyek használatát. A cél az eredetjelölés egységesítése és a hazai gazdaság erősítése.
A Praktiker üzleteiben számtalan hazai gyártó terméke található meg, a vásárlók sokszor nem is tudják, hogy a megbízható márkák mögött magyar termelés áll. Felelős vállalatként fontos a számára a hazai gazdaság fejlődésének támogatása, és azt tapasztalja, hogy a vásárlói egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az áruk eredetének.
A műszaki termékeknél vagy például építőanyagoknál még sokakban él az a beidegződés, hogy a külföldi mindig jobb a magyarnál. A Praktiker segíthet ennek megváltoztatásában is, hiszen szigorú elvárások alapján választja ki a hálózatába kerülő termékeket, ezért a vásárlók biztosak lehetnek abban, hogy az itt megtalálható áru mindig megbízható minőségű – legyen az akár külföldi, akár magyar.
„Nem csupán az élelmiszereknél vagy más, napi fogyasztású termékeknél fontos az eredet megjelölése, más ágazatokban ennek akár nagyobb jelentősége is lehet. A tudatos, a termék származási helyére odafigyelő vásárlók a ritkábban beszerzett vagy nagyobb értékű árucikkek esetén még alaposabban mérlegelnek. A felmérések szerint a tudatos vásárlók 71 százaléka a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél” – emelte ki Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. védjegyei ma már több 160 cég mintegy négyezer termékén, szolgáltatásán találhatóak meg. A védjegyhasználók többsége az élelmiszeriparban tevékenykedik, több mint húsz százalékuk azonban más ágazatban termel. A védjegyes termékeket gyártó cégek összesen 32 ezer embert foglalkoztatnak, és mintegy 1300 milliárd forint forgalmat érnek el. A védjegyek nem csak igazolják egy termék eredetét, de garantálják a megbízhatóságot, a folyamatos ellenőrzést, a jogszabályoknak való megfelelést, különös tekintettel a fogyasztó korrekt tájékoztatását.
A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. rendszerében a termékek megfelelőségét független szakértői vizsgálat igazolja. A védjegyek tanúsítják, hogy hazai feldolgozással, lehetőleg hazai alapanyagokból készülő, ellenőrzött árucikkekről, szolgáltatásokról van szó. A tudatos vásárlók egy ilyen termék megvásárlásával a hazánkban működő vállalkozásokat és ezen keresztül a magyar gazdaság fejlődését is támogatják, a rövidebb szállítás miatt pedig a környezetet is óvják.
Kapcsolódó cikkeink
A Reálnál is a magyar a nyerő – a Magyar Termékkel indít közös promóciót az üzletlánc
Értékes nyereményekkel, vásárlási utalványokkal gazdagodhatnak, akik részt vesznek a Reál…
Tovább olvasom >Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >