A Pöttyös Túró Rudi a legerősebb magyar márka

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 02. 00:08

Elkészült az első olyan lista, amely a legerősebb magyarországi márkákat rangsorolja. A lista első helyén egy több mint 40 éves, ősmagyar márka a Pöttyös Túró Rudi áll, melyet a Coca-Cola és a Danone követ.

A Figyelőben most megjelent, a Braun & Partners és a GFK Hungária által készített országos, reprezentatív mintán elvégzett kutatás során elsősorban arra keresték a választ, hogy mekkora az egyes márkák ereje.
Nem csak a nemzetközi kutatások és szakirodalom, hanem a mindennapok tapasztalata is azt erősíti, hogy a márkák folyamatos erősödésével a fogyasztói kultúra keretein belül létrejöttek a fogyasztás közösségei. Régóta elterjedt jelenség, hogy valaki azonos típusú autót vezetőkkel jár egy klubba, nem hajlandó egy bizonyos számítógépen kívül máson dolgozni vagy például csak egy bizonyos parfümöt használ. Márkaközössége azonban nem csak az emblematikus, mindenki által látható csoportokat létrehozó márkáknak van, hanem minden márkának a banki szolgáltatásoktól a mosóporokon át a gyümölcslevekig.
A márkák ezekben a közösségekben léteznek, azaz ott, ahol a márka tulajdonosai, a kommunikációs stratégia megalkotói a hétköznapi marketingeszköztár használatával kevésbé gyakorolnak felettük kontrollt. Ezen közösségek tagjai nem szükségszerűen állnak kapcsolatban egymással, mégis tudatosan vagy tudattalanul a márkával kapcsolatban szerepeket vállalnak a közösségben. A kisebb kontroll lehetősége miatt kiemelten fontos tehát, hogy a márkák megalkotói és gondozói ismerjék meg a közösség struktúráját és mozgatóit.
Magyarország 10 legerősebb márkája sorrendben: 1. Pöttyös Túró Rudi, 2. Coca-Cola,        
3. Danone,  4. RTL Klub,  5. TV2, 6. Tesco, 7. Adidas, 8. Nokia, 9. Nike, 10. T-Mobile – írja a Világgazdaság Online.






Kapcsolódó cikkeink