A Popai jelenti
Tavaly szeptembertől a magyar POPAI szervezet elnöki posztját Csiby Ágnes, az In-store Team Kft. ügyvezetője tölti be. A POPAI Magyarország Egyesület egyik legizgalmasabb kezdeményezése a havi rendszerességgel tartott Mesterkurzus, amelynek célja nagyobb bevételekhez juttatni a tagokat és azok cégeit a felsőfokú instore „harcművészet” átadása révén. Közös cél, hogy egymás tapasztalatait megismerve hatékonyabbá váljon mindennapi üzleti tevékenységük, és jobban megtérüljenek a bolti aktivitásokra költött befektetések.
A több mint 300 taggal működő POPAI Egyesült Királyság patrónusként támogatja a magyar szervezetet. Heti hírleveleikben számos, hazánkban is fontos üzleti szereplőt érintő téma található. Az elmúlt időszak érdekes híreiből kettő:
n 2009-ben a Tesco is csatlakozott a POPAI UK csapatához. „Mi, a Tescóban mindig keressük az instore kommunikáció fejlesztésének és vásárlóink még jobb megértésének a lehetőségét. Ezért is csatlakoztunk egy olyan szervezethez, amely ugyanezen területek mélyebb megértésére és feltárására törekszik” – nyilatkozta ennek kapcsán George Goodman, a Tesco UK szenior POS-marketing-menedzsere.
n Egy 7500 fős reprezentatív vásárlói mintán végzett kutatások szerint a 18–60 éves brit hölgyek 76 százaléka nyeregben érzi magát, és a derékszíj megszorítása ellenére magabiztosan állítja, képes pénzügyeit sikeresen kezelni válsághelyzetben is. 41 százalékuk kitart ismert és szeretett márkái mellett.
Az Egyesült Államokban már 1936 óta sikeresen működő POPAI The Global Association for Marketing at Retail egyesület a vásárláshelyi marketing specialistájaként nemzetközi hátteret, kutatási anyagokat, konferenciákat, kiadványokat biztosít a POP-terület iránt érdeklődőknek. A legfrissebb publikációjukból szemezgettünk:
Növekvő mobilvásárlások
A Motorola Inc. 11 országban 4500 vásárlót érintő kutatása szerint világszerte rohamosan növekszik a beszerzéseikkor mobiltelefont használók száma. Különösen érintett a fiatal, 18–34 éves korosztály, akik előszeretettel használják ki a mobilkuponok biztosította árkedvezményeket. A válaszadók fele elégedetlen volt a jelenleg elérhető kuponokkal és egyéb árengedményekkel. Az előrejelzések szerint négy év alatt összesen 6 milliárd dollárra nőhet a mobilkuponok generálta vásárlások értéke.
Bátrabb reklámköltések 2010-ben
A nagy visszafogások éve után ismét hajlandók reklámra költeni az FMCG-iparág szereplői, derül ki a Brandweek (USA) előrejelzéséből. A tanulmány szerint olyan nagy gyártóktól, mint a P&G és a PepsiCo, határozottabb médiapiaci megjelenés várható. Robert McDonald, a P&G vezérigazgatója megerősítette, hogy a termékbevezetések, innovációk vagy az Ambi Pur megszerzése is bizonyítja a vállalat további növekedési szándékát. A versenytárs Kimberly-Clark a harmadik negyedévben már 50 millió dollárral növelte médiaköltéseit. A válság hatására felerősödött otthoni étkezések közkedveltsége miatt a nagy élelmiszergyártók egész sor új, a trendeknek megfelelő terméket fejlesztettek ki, s így, kihasználva a lecsökkent médiaárakat, reklámköltéseik kétszámjegyű növekedést fognak mutatni – írja David Driscoll az elemzésében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >