A POPAI jelenti – Rendhagyó közgyűlés
Online tartotta rendhagyó éves közgyűlését, nyílt évadnyitó találkozóját és a Shop! Global Awards díj magyar átadóját a POPAI Magyarország Egyesület. A szakmai rész igazi „vissza az új normálba” tartalommal rezonált az iskolakezdés, Z-generáció, tanulás, verseny, márkák és dizájn aktuális témáival.
Szerző: Kátai Ildikó
Áttekintette és elfogadta a 2019-es év mérlegét és rendezvényekben is gazdag tevékenységét a POPAI Magyarország Egyesület. „Digitalizáció vagy amit akartok” mottóval a tavalyi évben az internet, a digitális POP, a közösségi média és a hozzá kapcsolódó promóciók, az online is támogatott interakció és aktiváció is egy-egy találkozó témája volt. Szeptemberben pedig meghirdetésre került a POPAI Student Design Awards 2019 hallgatói displaytervező verseny az Essity Hungary és a SPAR támogatásával.
A tagság továbbra is támogatja a vezetőség munkáját, státuszát 3 évvel meghosszabbította. Új Felügyelő bizottsági tagként pedig Péczely-Tóth Ágnest, a Digitálisreklám.hu Kft. marketing és értékesítési menedzserét köszöntötte a közgyűlés.
Terméktervezés felsőfokon
A közgyűlés után közvetlenül került sor a nyílt POPAI-találkozóra. Varga András, a BME mesteroktatója „Érdekességek a terméktervezésben” címmel tartotta az első előadást a POPAI-tagokból, egyetemi körökből és érdeklődőkből álló virtuális közönségnek.
A mesteroktató gépészmérnök 30 éve oktat a Budapesti Műszaki Egyetemen, emellett tervezőként is tevékenykedik. Tagja volt annak a csapatnak, amely 25 éve, elsőként „vezette” be Magyarországon (a BME-n) a terméktervező-képzést. Az utóbbi 10 évben céges projekteket vezet, amelyekben diákjaival közösen jelentős sikereket ér el.
Képekkel és videókkal illusztrált prezentációjában negyed évszázad legsikeresebb ötleteit mutatta be a tervektől a megvalósulásig. Varga András kiemelte, hogy a siker elérésében a célok, a kreativitás, az együttműködés, a kommunikáció, a kellő idő és a források rendelkezésre állása egyaránt fontos. Nagy tetszést aratott az Algida jégkrém reklámozására tervezett, mechanikus mozgó reklámdisplay. A mosolyt kiváltó látványt egy vidámparki hullámvasút mozgását imitáló eszköz biztosítja. A mozgás lényege, hogy a körbefordulásnál a kocsikban utazók kezei is mozognak, míg a középen figyelő kisfiú a szemével követi a kocsik mozgását. Amikor azok alul eltűnnek, a szája is szomorúságra görbül, majd a felfelé úton újra mosolyogni kezd, így a display életre kel és magával ragadja a nézőt.
Az orvosi műszertől a játékokon és bútorokon át az ásványvizes palackig és displayekig nagyon széles a paletta, amelyen az egyedi és eredeti, izgalmas megoldások, alkotások készülnek. Nem véletlen tehát, hogy immár 2 Shop! Global Awards Student Design kategóriagyőztes került ki a mesteroktató csoportjaiból.
Világbajnok Zewa display
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a 2019-es POPAI Student Design Awards 4 nyertese is képviselhette hazánkat a Shop! Global Awards kizárólag helyi versenyek győztesei között hirdetett nemzetközi viadalán. A Student Design kategória első helyezettje Rajkai Boldizsár lett Zewa szélkerékdisplay pályamunkájával, amit videóval szemléltetve is bemutatott. A mozgásérzékelővel ellátott, szaggatott forgás még a periferikus látótérben is érzékelhető, így a displayre és a termékre irányítja a figyelmet.
Az egyenesen Chicagóból érkező díjakat virtuálisan, a képernyőn felmutatva, jelképesesen adták át Rajkai Boldizsárnak, a BME hallgatójának és Nagy Rékának, az Essity customer marketing managerének.
Trunk Tomi, a több mint csodagyerek
A mai kor polihisztora, a 17 éves szerző és youtuber, válogatott síelő, rádiós, rapper, a Z-generáció legismertebb képviselője, Dablty néven az ún. sneakerhead közösség egyik vezéralakja. 2017-ben jelent meg „Márkák sneakerek, Z-generáció” című könyve, és most írja az újat arról, hogy hogyan változnak a Z-generáció szokásai, hogyan és mit fognak majd fogyasztani a jövőben. A címe Kintsugi avagy a márkák hivatása, Z-generációs gondolatok 15 országból.
Az FMCG-szakma konferenciákról ismerheti, hiszen rendszeresen ad elő itthon és külföldön. Trunk Tomi nemcsak megéli azt a hihetetlenül intenzív, nem lineáris, startupper, felfokozottan individuális, mégis közösségi mozgalmakban gondolkodó létformát, ami a korosztályát jellemzi, de meg is fogalmazza, hitelesen összefoglalja a lényeget. A Lakatos Zsófiával (Emerald PR-vezető) közösen tartott „Tévhitek a Z-generációról” című előadás rávilágított arra, hogy a humor, az online fókusz, a márkavezéreltség, a purpose orientáció, a jó ügyek iránti szenvedély mentén érhetőek el hatékonyan a Z-generáció tagjai.
Hallgatói displayverseny 2020
A POPAI-találkozó záróakkordjaként meghirdetésre került a POPAI Student Design Awards idei fordulója. A Zewa témaadó szponzori és a SPAR Csoport főtámogatói együttműködésével szervezett hallgatói displayversenyre a nevezéseket online 2021. január 15-ig lehet leadni a POPAI honlapján.
Idén már összesen 400 000 Ft értékű díjat osztanak ki a két szálon futó versenyben, amelynek első helyezettjei indulhatnak a Shop! Global Awards nemzetközi POP-versenyen, a Student Design kategóriában.
A 2020-as hallgatói displayverseny győzteseit 2021 februárjában ismerheti meg az FMCG-iparág, a nemzetközi fordulóra pedig 2021 júniusában kerül sor.
Díjak, lebonyolítás
A POPAI Student Design Awards verseny két szálon fut. A BME terméktervező szakán Varga András mesteroktató csoportja tantervbe építve készíti el a pályamunkákat. Itt a brief, a félévközi konzultáció és a pályamunkák bemutatása is a támogatók és a zsűri bevonásával történik. Online pedig a nappali tagozatos, termék- vagy formatervező, dizájner szakos, magyar felsőoktatásban tanuló hallgatók pályázhatnak a popai.hu honlapon megadott részletek szerint. A két irány a szakmai közönségdíj odaítélésekor találkozik, amikor a POPAI Magyarország tagvállalatai szavaznak a legjobb displayre.
A verseny fődíja 100 000 Ft értékű SPAR-vásárlási utalvány, de több értékes különdíj is vár a pályázókra összesen 400 000 Ft értében. A POPAI más tagvállalatai is támogatják a versenyt. A DS Smith Packaging részt vesz a zsűrizésben, és különdíjként egy szakmai gyakorlatot ajánlott fel. Az ArtMatch Kft. pedig előadással és displayalkatrészek, tervezési kulisszatitkok bemutatásával segíti a hallgatókat. //
Kapcsolódó cikkeink
Digitalizáció most és holnap
Szeptemberi találkozóját a Digitálisreklám.hu központjában tartotta a magyar POPAI szervezet. Bata István…
Tovább olvasom >Fogyni kezdtek a prémium FMCG-termékek a dohányboltokban
A hazai láncok és a dohányboltok értékbeli forgalmának egymáshoz viszonyított…
Tovább olvasom >Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >