A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
A Pick Szeged Zrt. az 2023 első hat hónapját 4,932 milliárd forint adózott eredménnyel zárta, az előző év azonos időszakban elért 4,846 milliárd forint után – közölte a társaság pénteken a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett fél éves jelentésében.

Növelték a nyereséget
A Pick-Szeged nettó árbevétele az év első felében 38,837 milliárd forintra nőtt a bázisidőszaki 35,930 milliárd forintról.
Ezen belül az exportértékesítés 9,174 milliárd forintról 10,423 milliárd forintra nőtt, a belföldi értékesítés pedig 1,7 milliárd forinttal 28,414 milliárd forintra emelkedett.
A jelentés kiemelte: az élelmiszerpiacon érzékelhető keresletcsökkenés és az emelkedő költség-, alapanyag- és feldolgozási költségek mellett sikerült biztosítaniuk az eredményes működést. Az első hat hónapban a nyershús-alapanyagok felvásárlási ára tovább nőtt, júniusban rekordszintre, kilogrammonként 2,5 euróra emelkedett. Az árbevételt az emelkedő alapanyag- és feldolgozási költségek miatt végrehajtott árkorrekciók is emelték – írták.
A KSH adataira hivatkozva megjegyezték, hogy a Magyarországon a húskészítménygyártó ágazat termelési volumene az év első felében 15 százalékkal csökkent.
Várakozásaik szerint a második fél évben megállhat a húskészítmények iránti kereslet visszaesése, és a sertéshús árának csökkenésére is számítani lehet. Ezek a tényezők a gazdálkodási környezet némi javulását jelzik előre a cég számára.
Kapcsolódó cikkeink
Sonkák az árérzékenység hálójában
Nagyjából a tavalyi számokat és trendeket várják a sonkagyártók az…
Tovább olvasom >A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >