A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
A Pick Szeged Zrt. az 2023 első hat hónapját 4,932 milliárd forint adózott eredménnyel zárta, az előző év azonos időszakban elért 4,846 milliárd forint után – közölte a társaság pénteken a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett fél éves jelentésében.
A Pick-Szeged nettó árbevétele az év első felében 38,837 milliárd forintra nőtt a bázisidőszaki 35,930 milliárd forintról.
Ezen belül az exportértékesítés 9,174 milliárd forintról 10,423 milliárd forintra nőtt, a belföldi értékesítés pedig 1,7 milliárd forinttal 28,414 milliárd forintra emelkedett.
A jelentés kiemelte: az élelmiszerpiacon érzékelhető keresletcsökkenés és az emelkedő költség-, alapanyag- és feldolgozási költségek mellett sikerült biztosítaniuk az eredményes működést. Az első hat hónapban a nyershús-alapanyagok felvásárlási ára tovább nőtt, júniusban rekordszintre, kilogrammonként 2,5 euróra emelkedett. Az árbevételt az emelkedő alapanyag- és feldolgozási költségek miatt végrehajtott árkorrekciók is emelték – írták.
A KSH adataira hivatkozva megjegyezték, hogy a Magyarországon a húskészítménygyártó ágazat termelési volumene az év első felében 15 százalékkal csökkent.
Várakozásaik szerint a második fél évben megállhat a húskészítmények iránti kereslet visszaesése, és a sertéshús árának csökkenésére is számítani lehet. Ezek a tényezők a gazdálkodási környezet némi javulását jelzik előre a cég számára.
Kapcsolódó cikkeink
A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >