A Pick Szeged növelni tudta a külföldi értékesítést

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 09. 02. 12:15

A gyenge belső kereslet miatt csak az export jelentheti a kiutat a hazai húsipari szereplők számára Kovács László, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója szerint, ám a külpiacon csak a nagyobb cégek érvényesülhetnek. A Magyar Termék nívódíjat kapott cég vezérigazgatója elmaradó fejlesztésekről és a konszolidáció szükségességéről is beszélt a Világgazdaságnak.

Kovács szerint ez az év még nehezebb lesz, mint korábban gondolni lehetett. A belső fogyasztás nem élénkül, sőt, további visszaesésre kell számítani. A fogyasztók az akciós, olcsóbb termékeket keresik, erről a piacról a Pick szándékosan szállt ki, így ez a trend komoly nehézségeket okoz.

A prémium termékeket csak komolyabb marketingtámogatással lehet eladni, ez még tovább emeli a termék árát, amit azonban nem lehet a kereskedelemmel szemben érvényesíteni. Ez meglátszik majd a számokon is: Kovács arra számít, hogy a belföldi árbevétel 5-8 százalékkal esik vissza, ez 5 milliárdos csökkenést jelent. Az export terén azonban vannak biztató eredmények. Az első fél évben a cég növelni tudta a külső értékesítést, sőt, további bővülés jöhet. A Pick Szeged Zrt. az ázsiai és a közép-európai piacra koncentrál, de nem mondanak le Nyugat-Európáról sem, a vezérigazgató szerint komoly előrelépés, hogy a nagy hústermelő Dániában is értékesítenek.

A Világgazdaság kérdésére, miszerint nemrég a Vidékfejlesztési Minisztérium három hónapban akarta maximálni azt az időtartamot, ameddig fagyasztott húst húskészítménybe be lehetett volna dolgozni, Kovács reményét fejezte ki, hogy ezt a rendelettervezetet azóta elfelejtették, hiszen az kifejezetten diszkriminatív lett volna a magyar húsiparral szemben. A külföldi versenytársak továbbra is élhettek volna a fagyasztott hús bedolgozásának lehetőségével, ennek eredményeként jelentős versenyhátrányba került volna a magyar húsipar – írja a Világgadaság Online.

Kapcsolódó cikkeink