A PICK Bordó körtúrák három új útvonallal bővülnek
A magyarok majdnem fele rendszeresen, legalább 1-2 alkalommal végez testmozgást hetente és mindössze a lakosság egyötöde mondta azt, hogy egyáltalán nem sportol – derült ki a PICK megbízásából készített országos, reprezentatív kutatás eredményeiből. A legnépszerűbbek a szabadban űzhető mozgásformák, leginkább a gyaloglás és a túrázás, a kerékpározás, de futni és kocogni is szívesen járnak. A friss levegőn való mozgást, kirándulást kedvelők számára a PICK a Magyar Természetjáró Szövetséggel együttműködve, a korábbi három mellett, most újabb hárommal bővítette a PICK Bordó körtúra útvonalak számát.
A világon 1,8 milliárd embert érint a túl kevés testmozgás – derült ki az Egészségügyi Világszervezet (WHO) tavalyi jelentéséből. Az elmúlt években világszinten 5 százalékponttal, 31 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik egyáltalán nem sportolnak. A PICK megbízásából készített országos, reprezentatív kutatás adatai alapján úgy tűnik, hogy Magyarországon jobb a helyzet, az ezer válaszadó csupán ötöde (21%) mondta azt, hogy soha nem sportol. Kevesebb, mint harmada (29%) csak ritkán (kéthetente, vagy ritkábban) végez testmozgást, viszont a válaszadók majdnem fele legalább hetente 1-2 alkalommal mozog. Sőt 17 százalék mondta azt, hogy minden nap végez valamilyen testmozgást.
A felmérés alapján Magyarországon a legnépszerűbb mozgásforma a gyaloglás, túrázás. A lakosság több mint kétharmada valamilyen rendszerességgel túrázik. Közel felüknek családos, gyerekes program a túrázás, de ötödük barátokkal kel útra. Jóval kevesebb azok száma, akik egyedül vagy szervezett túra keretében idegenekkel indulnak neki. A legtöbben a természet szépségei mellett azért választják ezt a mozgásformát, mert csökkenti a stresszt, jót tesz az egészségnek és minőségi időtöltést jelent a családdal, barátokkal, arról nem is beszélve, hogy nem túl költségigényes elfoglaltság.
A szabadban való mozgás, túrázás és a tudatos életmód népszerűsítését szolgálja a PICK Bordó körtúra útvonalak idei bővítése is.
„A PICK felelős márkaként elkötelezett a kiegyensúlyozott, tudatos életmód és az emberek jóllétének támogatása mellett. Szeretnénk a lehető legtöbb embert a legfiatalabbtól a legidősebbig a szabadban való mozgásra ösztönözni és kimozdítani a négy fal közül. A játékos kedvűek túrafelszereléshez juttatása, vagy az Irány a szabad! elnevezésű kampányaink mellett ezért is indítottuk útnak tavaly a PICK Bordó körtúra kezdeményezést, és büszkék vagyunk arra, hogy idén újabb három útvonallal bővítünk. Nem kell más, csak pár finom szalámis szendvics a hátizsákba és indulhatunk is a szabadba”
– mondta Szokolai Júlia, a Bonafarm húságazatának stratégiai és marketing igazgatója a PICK képviseletében.
A PICK felmérésére adott válaszokból az is kiderült, hogy bár manapság egyre népszerűbb, de a futás csak a negyedik legnépszerűbb mozgásforma. Az első helyezett gyaloglás, túrázás (67%) mögé a képzeletbeli dobogóra még a kerékpározás (23%) és az otthoni edzés (19%) fér fel, a futás (8%) pedig az edzőtermi sportolással (8%) holtversenyben áll a negyedik helyen.
„A túrázás sokak számára lehet ideális mozgásforma. A természetben való hosszú séták sosem mennek ki a divatból, sőt manapság egyre népszerűbbek, hiszen a fizikai és a mentális egészségre egyaránt pozitív hatással vannak, és kortól, edzettségtől függetlenül jelentenek kikapcsolódást mindenki számára. Egy kiadós séta a szabadban oldja a feszültséget, ráadásul remek közösségi élmény is lehet, a természetes környezet pedig segít az ellazulásban. Ezért is örülünk annak, ha nagy márkák, mint a PICK is, velünk karöltve a szabadban való mozgásra buzdítják a lakosságot”
– mondta Farkas Péter, a Magyar Természetjáró Szövetség kommunikációs és informatikai igazgatója.
Érdekesség, hogy a válaszadók többsége (78%) mondta azt, hogy szerinte az általa végzett mozgás nem elegendő a korukhoz képest. A kevés testmozgás leggyakoribb oka a motiváció hiánya (36%). De sokan említették az időhiányt, lustaságot, illetve azt is, hogy nem találták még meg a megfelelő mozgásformát. Érdekes, hogy bár a tévénézésre, kütyüzésre fordított képernyőidő hazánkban is köztudottan magas, ugyanakkor mind a fiatalok, mind az idősebbek csak az utolsók között jelölték meg válaszként arra a kérdésre, hogy miért nem mozognak többet.
A lustaság az „Ön milyen állathoz hasonlítaná magát, ha a fizikai aktivitását, testmozgását kellene jellemeznie” kérdésnél is visszaköszönt. A válaszadók legnagyobb része – 29 százaléka – egy százéves, vén teknősnek képzeli el magát, amely lassú, de kitartó. A dobogóra még a lajhár, aki szinte egész nap csak lustálkodna (18%) és a téli álmából épp most ébredő erős, de kényelmes grizzly medve (12%) fért fel. A válaszadók 59 százaléka tehát olyan állathoz hasonlítja magát, amely lassú és lomha. A lakosság mindössze 11 százaléka tartja magát hasonlónak a prédájára vadászva gyors és mozgékony gepárdhoz. Még kevesebben választották (7%) a dinamikus és megállíthatatlan versenylovat és a villámgyors kengyelfutó gyalogkakukkot (4%).
Mostantól a Bakony, a Börzsöny és a Bükk emelkedőin, lankáin, erdőiben is élvezhetik a túrázni vágyók a Magyar Természetjáró Szövetséggel közösen kialakított PICK Bordó körtúra-útvonalakat, ahol újabb és újabb ízemlékeket szerezhetnek. Bővebb információ az Irány a szabad! oldalon, illetve részletes túraleírások a Természetjáró.hu oldalon és a Természetjáró appban.
Kapcsolódó cikkeink
Sonkák az árérzékenység hálójában
Nagyjából a tavalyi számokat és trendeket várják a sonkagyártók az…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Érték és Minőség Nagydíj Védjegy használatára május 29-ig lehet pályázni!
A gazdaság és a kultúra területét érintő 45 főcsoport több,…
Tovább olvasom >Rászoruló hölgyek nőnapját tette szebbé a Rossmann
A Rossmann 2025-ben is többek között a Baptista Szeretetszolgálattal közösen…
Tovább olvasom >Akciós ír sörökkel ünnepli a Szent Patrik napot az Auchan
A mennyiség helyett a minőség felé mozdult el a hazai…
Tovább olvasom >