A Pick 2-3 százalékos forgalomnövekedésre számít

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 10. 12:02

A tavalyival egyező mennyiség eladásából, értékben 2-3 százalékkal nagyobb bevételre számít az idén a húsvéti füstölt áruk piacán a Pick Szeged Zrt. – tájékoztatta az újságírókat Ámann Gábor, társaság kereskedelmi igazgatója csütörtökön Budapesten.

pickfustolzszalonna

A cég és a Tesco-Global Áruházak Zrt. közös sajtótájékoztatóján elmondta: a Nielsen tavalyi adatai szerint húsvétkor a füstölt termékekből mintegy 4 ezer tonnát értékesítettek az országban, mintegy 5 milliárd forintért. A Pick füstölt áru piaci részesedése volumenben mintegy 11, értékben pedig 15 százalék. A füstölt áruk mintegy 40 százalékát adják el a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódóan.

Orosz András, a Tesco-Global Áruházak Zrt. marketing operációs igazgatója szerint a Tesco áruházak az idén mintegy 1300-1400 tonna füstölt árut értékesítenek húsvétkor. Ennek a mennyiségnek a 80-90 százaléka a sonka termékkörbe sorolt áru.

A Pick kereskedelmi igazgatója az MTI kérdésére elmondta: a társaság évente mintegy 3000 tonna sonkát állít elő. A cég füstölt áru termelése gyakorlatilag 100 százalékban sonkából áll – emlékeztetett.

Mindezt Madarász László, a Pick marketing igazgatója azzal egészítette ki, hogy a vásárlók többsége a tradicionális, hagyományos, elsősorban a kötözött sonkákat keresi, amikor vásárol. A cég termelése ehhez igazodik.

Ezt megerősítette a Tesco marketing operációs igazgatója is, s közölte, a Pick Szeged Zrt. állítja elő a Tesco saját márkás sonkáit is.

Bajkai Andrea, a Tesco minőségbiztosítási vezetője kifejtette, a füstölt árukat is, mint minden más forgalmazott terméket, szigorúan ellenőrzik, hogy a vásárló csak kifogástalan árut vehessen az áruházakban. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink