A piaci átlag felett bővült a Borsodi Sörgyár értékesítése
A Borsodi Sörgyár Kft. értékesítése az idén a piaci átlag felett bővült, árbevétele, várhatóan a tavalyihoz hasonlóan, 10 százalékkal emelkedik – mondta Vuleta Zsolt ügyvezető igazgató a vállalat pénteki budapesti sajtóbeszélgetésén. A kft. tavaly 36 milliárd forint árbevételt ért el.
Az ügyvezető igazgató szerint a sörpiacon kedvező tendenciákat látni, a kiskereskedelmi sörforgalom idén eddig 3 százalékkal emelkedett. A Borsodi Sörgyár forgalma a piaci átlagnál magasabb mértékben bővült, így piaci részesedése nőtt. A sörpiac nemcsak mennyiségben, hanem értékben is bővült, ami azt jelzi, hogy a fogyasztók nyitottabbá váltak a magasabb minőségű sörök iránt – mutatott rá.
Vuleta Zsolt kiemelte, hogy a cég idén eddigi legnagyobb, 12 millió euró (mintegy 3,7 milliárd forint) invesztíciójú beruházását kezdte meg a bőcsi üzemben: 4 millió eurós fejlesztéssel megújul a palackozó gépsor, továbbá 8 millió eurós beruházással megkezdődtek a doboztöltő gépsor bővítésének és korszerűsítésének előkészítői munkái is. A fejlesztések eredményeként az üzem kapacitása várhatóan mintegy 700 ezer hektoliterrel, 2,5 millió hektoliterre bővül.
Hozzátette, a gyártósorok fejlesztése lehetővé teszi, hogy Bőcs legyen a Molson Coors vállalat egyik regionális központja, onnan látják majd el a horvát és a cseh piacot egyes márkák dobozos változataival. Magyarországon a dobozos sörök részaránya a kiskereskedelmi forgalomban stabilan 75 százalék. A cseh és a horvát részarány alacsonyabb, de gyorsan emelkedik – mondta az ügyvezető igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >