A P&G többéves sporttámogatása az MLS-nek
A Procter & Gamble több évre szóló szerződést írt alá az MLS-szel (Major League Soccer), amely a labdarúgás szélesebb körű elérhetőségét és befogadását teszi lehetővé az USA-ban, ugyanakkor az FMCG óriás multikulturális fogyasztói bázisát is növeli.
A Marketing Dive beszámolója szerint a P&G szponzorálja a mexikói válogatott Egyesült Államokbeli körútját, valamint több kupát és bajnokságot is. Ezekkel az eseményekkel már most megkezdik a 2026-os FIFA Világbajnokság előkészítését, ami Észak-Amerikában kerül megrendezésre.
Sport összefonódások
A sportnézés, a szurkolás egyre népszerűbb tevékenység, amin keresztül a P&G közelebb kerülhet bizonyos fogyasztói csoportokhoz. Az MLS együttműködés és a mexikói válogatott támogatása például a latin fogyasztókkal hozhatja szorosabb kapcsolatba a P&G márkáit. A spanyolajkú lakosság egyre nagyobb vásárlóerővel bír, de sokszor alulreprezentált az USA médiában. A Gillette, Old Spice, Dawn, Crest, Oral-B, Charmin és a Bounty az együttműködésben érintett márkák.
Ugyanakkor a P&G világosan látja az összefüggést a jótettek és a professzionális foci között. Már korábban elkezdte szociális ügyekkel összekötni a sportmarketinget. A Secret dezodor márkával például a női focit, az USA női válogatottját szponzorálja és 2019-ben az egyenlő sportolói fizetésekért kampányolt.
Fiatalok pályára állítása
Az MLS szerződéssel a P&G a fiatalok focipályafutásának támogatását is megcélozta, a pénzügyi akadályok legyőzésével. Helyi közösségekben és kisebb csoportoknak nyújtanak játék- és kiugrási lehetőséget.
A professzionális foci népszerűsége az évek során folyamatosan erősödött az amerikai nézők körében, de soha nem érte el azt a szintet és kulturális jelentőséget, amelyet a világ más részein kap. Az MLS reméli, hogy a világjárvány során tett lépések megalapozzák a fellendülést. Az MLS, a világ egyik legnagyobb hirdetőjével a háta mögött, merész növekedési ambíciókat fogalmazott meg.
-Az USA-ban a sportág olyan felszálló ágban van, mint még soha és a P&G stratégiai partnerként, óriási marketing és fogyasztói elkötelezettséget építő tapasztalatával elő tudja segíteni a növekedési terveink felgyorsítását – mondta Gary Stevenson, az MLS biztoshelyettese, az MLS Business Ventures elnöke és ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >