A P&G többéves sporttámogatása az MLS-nek
A Procter & Gamble több évre szóló szerződést írt alá az MLS-szel (Major League Soccer), amely a labdarúgás szélesebb körű elérhetőségét és befogadását teszi lehetővé az USA-ban, ugyanakkor az FMCG óriás multikulturális fogyasztói bázisát is növeli.
A Marketing Dive beszámolója szerint a P&G szponzorálja a mexikói válogatott Egyesült Államokbeli körútját, valamint több kupát és bajnokságot is. Ezekkel az eseményekkel már most megkezdik a 2026-os FIFA Világbajnokság előkészítését, ami Észak-Amerikában kerül megrendezésre.
Sport összefonódások
A sportnézés, a szurkolás egyre népszerűbb tevékenység, amin keresztül a P&G közelebb kerülhet bizonyos fogyasztói csoportokhoz. Az MLS együttműködés és a mexikói válogatott támogatása például a latin fogyasztókkal hozhatja szorosabb kapcsolatba a P&G márkáit. A spanyolajkú lakosság egyre nagyobb vásárlóerővel bír, de sokszor alulreprezentált az USA médiában. A Gillette, Old Spice, Dawn, Crest, Oral-B, Charmin és a Bounty az együttműködésben érintett márkák.
Ugyanakkor a P&G világosan látja az összefüggést a jótettek és a professzionális foci között. Már korábban elkezdte szociális ügyekkel összekötni a sportmarketinget. A Secret dezodor márkával például a női focit, az USA női válogatottját szponzorálja és 2019-ben az egyenlő sportolói fizetésekért kampányolt.
Fiatalok pályára állítása
Az MLS szerződéssel a P&G a fiatalok focipályafutásának támogatását is megcélozta, a pénzügyi akadályok legyőzésével. Helyi közösségekben és kisebb csoportoknak nyújtanak játék- és kiugrási lehetőséget.
A professzionális foci népszerűsége az évek során folyamatosan erősödött az amerikai nézők körében, de soha nem érte el azt a szintet és kulturális jelentőséget, amelyet a világ más részein kap. Az MLS reméli, hogy a világjárvány során tett lépések megalapozzák a fellendülést. Az MLS, a világ egyik legnagyobb hirdetőjével a háta mögött, merész növekedési ambíciókat fogalmazott meg.
-Az USA-ban a sportág olyan felszálló ágban van, mint még soha és a P&G stratégiai partnerként, óriási marketing és fogyasztói elkötelezettséget építő tapasztalatával elő tudja segíteni a növekedési terveink felgyorsítását – mondta Gary Stevenson, az MLS biztoshelyettese, az MLS Business Ventures elnöke és ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Célzás vagy túl-célzás? – Az új marketing-dilemma
Többmilliárd hirdetésmegjelenés fényében, a mai marketing sikerének kulcsa az egyensúly:…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 0,4 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,5 százalékkal mérséklődött
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,4…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >