A P&G elősegíti a környezettudatos választást
A fenntarthatóság a P&G számára egyidejűleg jelenti a kiváló minőségű termékek gyártását, a vállalat ökológiai lábnyomának csökkentését és a pozitív társadalmi jelenlét erősítését. A vállalat folyamatosan keresi azokat a megoldásokat, amik választ adnak ezekre az igényekre: ahogyan az Ariel és a Lenor legújabb innovációi is.
A P&G elkötelezett fenntarthatósági céljai iránt. Új termékeket és projekteket indít, amelyekkel csökkenti a környezeti terhelést és segíti a rászorulókat. A vállalat már a gyártás folyamán is arra koncentrál, hogy csökkentse a felhasznált erőforrások mértékét: a hulladékot újrahasznosítja, így a termékek gyártásakor felhasználja és energiát nyer belőle. Az okos logisztikai megoldásoknak és a partnerekkel való együttműködéseknek köszönhetően pedig csökkenti a szállítás okozta negatív környezeti hatásokat. A P&G termékeivel számos szociális ügyet is támogat. Mindezen tevékenységek olyan értéket képviselnek, amelyet a fogyasztók nagyra becsülnek.
A P&G termékek környezeti hatásai
A P&G számos környezetbarát megoldást hasznosít a termékgyártási folyamatok során – csökkenti a csomagolóanyagok mennyiségét, újrahasznosítható anyagokat használ és termékeit kompaktálja, vagyis koncentrálja azok hatóanyagát. Ezáltal nem csupán saját ökológiai lábnyomát csökkenti, de lehetővé teszi, hogy a termékeken keresztül a vásárlók is ezt tegyék. Ezzel kiemelt felelősséget vállal, hiszen a P&G márkái a világon közel 5 milliárd emberhez jutnak el.
A P&G folyamatos termékújításai és innovációi teszik lehetővé, hogy a vállalat töretlenül fejlődjön, és élen járjon a fogyasztói igények kielégítésében és a környezet megóvásában is. Az Ariel Power kapszula egy jó példa erre. Az Ariel újításainak köszönhetően alacsonyabb hőfokon, 30°C-on is ugyanolyan hatékonysággal tisztíthatóak a ruhák, amely akár 80%-kal is csökkentheti a felhasznált energiát. A P&G célja elérni, hogy 2020-ig a mosások 70%-a hidegvizes legyen. Az arány 2010 óta 38%-ról 50%-ra emelkedett.
Egy másik példa az úgynevezett FRESHLOCK™ technológia, egy következő generációs illatkapszula fejlesztés, amely a Lenor öblítőiben lelhető fel. A kapszulák erősebb csomagolást kaptak, ami a korábbi Lenor öblítőkhöz képest koncentráltabb és erősebb illatanyagok használatát teszi lehetővé. 10 ml-rel kevesebb öblítő is elég az egész napi frissességhez, így egy flakont tovább tudunk használni, és kevesebb csomagolási hulladék termelődik.
Környezetvédelem az irodákban és az üzemeknél
A fenntarthatósági stratégia a P&G más tevékenységeire is kiterjed. A vállalat minden évben csökkenti a papír-, víz- és energiafelhasználását, valamint a fel nem hasznosítható hulladék arányát. A P&G-nél a gyártás során használt anyagoknak csupán 0,4%-a az, ami szemétlerakóba kerül. Jelenleg 70 P&G üzem büszkélkedhet a „Zero Waster to Landfill” besorolással, ami annyit jelent, hogy ezeknek az üzemeknek már egyáltalán nem kell semmit a szemétlerakóba szállítaniuk. A lengyelországi üzemek mindegyike ilyen. A hulladék teljes mértékben újrahasznosításra kerül, termékek gyártására vagy energia termelésére fordítják.
A P&G célja, hogy megkönnyítse a fogyasztók mindennapjait és minél kényelmesebb életkörülményeket teremtsen számukra. A vállalat fenntarthatósági problémákra adott válasza nem más, mint az innováció. A P&G nem csupán a magas minőséget szavatolja, hanem a teljes termékciklus során csökkenti a vállalat környezeti lábnyomát.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >