A P&G élen jár a kínai FMCG-piacon is
Az Advertising Age (USA) beszámolója szerint Kína 2012 óta a Procter & Gamble második legnagyobb piaca, és még mindig sok lehetőséget tartogat. A P&G az ország legnagyobb reklámköltője – körülbelül dupláját költi, mint a második helyezett l’Oréal –, és szinte minden releváns kategóriában piacvezető is. A vállalat titka, hogy minden termékfejlesztés a helyi fogyasztók igényeire szabott, és a szervezet is a kínai tehetségekre épít.
Ellie Xie ügyvezető olyan P&G márkák piacvezető pozíciójának megtartásán dolgozik, mint a Pampers, Play vagy Crest, olyan kategóriákban, ahol egyre élesebb a verseny. Xie asszony szerint Kína már nem fejlődő piac, ahol a multinacionális cégek jobb termékei teret nyerhetnek, sokkal inkább egy egyre szofisztikáltabb közeg, ahol a helyi, speciális igények prémiumszinten való kielégítése a fontos. A kínai fogyasztók már nem szeretik, ha tanítani, edukálni akarják őket, azt akarják, hogy kérdezzék, meghallgassák, figyelembe vegyék a véleményüket, és elkápráztassák őket. Mindebben az internetalapú információs technológia rohamos fejlődése is nagy szerepet kap. Jó példa erre a „Shave Sexy” fiatal kínai férfiakat célzó kampány, amelyben a Gillette videót is készített a kívánatossá tevő, vágykeltő borotválkozásról szóló tippekkel
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >