A P&G élen jár a kínai FMCG-piacon is
Az Advertising Age (USA) beszámolója szerint Kína 2012 óta a Procter & Gamble második legnagyobb piaca, és még mindig sok lehetőséget tartogat. A P&G az ország legnagyobb reklámköltője – körülbelül dupláját költi, mint a második helyezett l’Oréal –, és szinte minden releváns kategóriában piacvezető is. A vállalat titka, hogy minden termékfejlesztés a helyi fogyasztók igényeire szabott, és a szervezet is a kínai tehetségekre épít.
Ellie Xie ügyvezető olyan P&G márkák piacvezető pozíciójának megtartásán dolgozik, mint a Pampers, Play vagy Crest, olyan kategóriákban, ahol egyre élesebb a verseny. Xie asszony szerint Kína már nem fejlődő piac, ahol a multinacionális cégek jobb termékei teret nyerhetnek, sokkal inkább egy egyre szofisztikáltabb közeg, ahol a helyi, speciális igények prémiumszinten való kielégítése a fontos. A kínai fogyasztók már nem szeretik, ha tanítani, edukálni akarják őket, azt akarják, hogy kérdezzék, meghallgassák, figyelembe vegyék a véleményüket, és elkápráztassák őket. Mindebben az internetalapú információs technológia rohamos fejlődése is nagy szerepet kap. Jó példa erre a „Shave Sexy” fiatal kínai férfiakat célzó kampány, amelyben a Gillette videót is készített a kívánatossá tevő, vágykeltő borotválkozásról szóló tippekkel
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >