A Pepco már most karácsonyra rendel a húszi támadások miatt
A Vörös-tenger, egy a világ legfontosabb kereskedelmi útvonalai közül, komoly biztonsági kihívásokkal néz szembe, miután a jemeni húszik lázadók megtámadták a kereskedelmi hajózást, válaszul pedig több hajózási társaság útvonalat módosított. A Pepco Group előrelátóan kezeli a helyzetet: a cég már korán megrendelte a karácsonyi szállítmányokat Kínából, biztosítva ezzel, hogy az árucikkek időben megérkezzenek a kulcsfontosságú ünnepi időszakra.

Előrelátóak
A jemeni polgárháború, amely 2014 óta dúl, a húszi lázadók és a nemzetközileg elismert kormány közötti harcokkal jár. A húszik, akik az ország jelentős részét ellenőrzik, többször támadtak Izrael ellen és elfoglaltak kereskedelmi hajókat. Ez a helyzet tovább bonyolítja a globális kereskedelmi útvonalakat, különösen a Vörös-tengert érintően, amely kulcsfontosságú szerepet játszik az ázsiai és európai piacok közötti szállítmányozásban.
A Pepco Group júniusban zárult negyedévében 8 százalékkal nőtt az összbevétel éves szinten, ami részben az új boltok nyitásának köszönhető. Az új üzletek nélkül azonban a bevételek 4,3 százalékkal csökkentek, amit a vállalat az ellátási lánc zavaraival magyarázott. A válság ellenére a cég várakozásai szerint az EBITDA az üzleti év végére 20 százalékkal, 900 millió euróra fog nőni.
A válság globális hatásai között szerepel, hogy több teherhajó az Afrikát megkerülő útvonalat választja, ami növeli az üzemanyagköltségeket és az árakat, ez pedig további nyomást gyakorol a kiskereskedelmi árakra és a fogyasztókra. Az adriai kikötők a helyzet legnagyobb vesztesei, mivel a konténerszállítók gyakran a költségek csökkentése érdekében Nyugat-Európa felé veszik az irányt.
Összességében a Vörös-tengeri válság jelentős hatással van a globális kereskedelmi útvonalakra, kiemelve a geopolitikai instabilitás közvetlen és közvetett következményeit a globális ellátási láncokra és a nemzetközi kereskedelemre.
Kapcsolódó cikkeink
„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >A Pepco is csatlakozott a Better Cottonhoz
A Pepco, amely Európa egyik legnagyobb ár-érték arányú kiskereskedője, újabb…
Tovább olvasom >A Pepco a Better Cotton büszke tagja
A mai rohanó divatvilágban a tudatos választás fontosabb, mint valaha.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >