A pénzügyi kockázatok ellenére is elkötelezett maradt a Delivery Hero a spanyol Glovo mellett

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 01. 09:37
🎧 Hallgasd a cikket:

A német székhelyű Delivery Hero pénteken megerősítette, hogy továbbra is elkötelezett spanyol leányvállalata, a Glovo működtetése mellett, annak ellenére, hogy jelentős társadalombiztosítási terhek és bírságok veszélyeztethetik a cég stabilitását.

Spanyolország 2021-ben új szabályozást vezetett be a gig-gazdaságban dolgozók védelmére, amely előírja az ételkiszállító cégeknek, hogy futáraikat hivatalos munkaszerződéssel alkalmazzák.

A szabályok megsértése miatt 2022 és 2023 között a Glovo több bírságot is kapott, bár ezek ellen a vállalat saját bevallása szerint több esetben sikerrel fellebbezett. Végül a Delivery Hero 2024-ben átalakította a Glovo működését, és a korábban szabadúszóként foglalkoztatott futárokat teljes munkaidős alkalmazásba vette, ami 100 millió eurós veszteséget és részvényárfolyam-csökkenést eredményezett.

A legfrissebb pénzügyi jelentés alapján a Delivery Hero azt közölte, hogy a Glovónak további társadalombiztosítási költségekkel és bírságokkal kell kalkulálnia – a futárok munkajogi átminősítéséhez kapcsolódó kockázatokból eredő kötelezettségek mintegy 562 millió és 923 millió euró között mozognak, nagyrészt Spanyolországban.

A Delivery Hero közleménye szerint „nagy a bizonytalanság” a Glovo spanyolországi egységének hosszú távú működőképességét illetően. Amennyiben a kockázatok teljes mértékben realizálódnak, a vállalatnak további pénzügyi támogatást kell nyújtania a Glovo számára.

A cég szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta: „Erős pénzügyi helyzetben vagyunk, ahogy azt az első féléves eredményeink is mutatják, és továbbra is elkötelezettek vagyunk a Glovo spanyolországi működtetése mellett.”

Kapcsolódó cikkeink