A PDD Holdings és a Temu kihívásai: gyengülő eredmények, növekvő verseny és uniós szigor
A PDD Holdings, a Pinduoduo és a Temu online vásárlási platformokat működtető kínai óriás nehéz időszakot él át. A harmadik negyedéves pénzügyi eredmények elmaradtak az elemzői várakozásoktól, miközben az amerikai tőzsdén jegyzett részvények értéke több mint 10 százalékkal csökkent. Az európai piacokon is kihívásokkal küzd a vállalat: az uniós hatóságok szigorú fellépése veszélyezteti a Temu pozícióit.
Gyengébb eredmények a kínai piacon
A PDD harmadik negyedéves bevétele 44 százalékkal 99,35 milliárd jüanra (kb. 5400 milliárd forint) emelkedett az előző év azonos időszakához képest, de ez még mindig elmaradt a 102,65 milliárd jüanos elemzői várakozásoktól. A nettó nyereség ugyan jelentősen nőtt, elérve a 24,98 milliárd jüant (1300 milliárd forint), de a korrigált nyereség (18,59 jüan/részvény) szintén alulmaradt a becsült 19,79 jüanos értékkel szemben.
A kínai fogyasztói piac visszaesése mögött a fiatalok körében növekvő munkanélküliség, valamint az ingatlanszektor válsága áll. Ezek a tényezők megviselték a fogyasztói bizalmat, ami a Pinduoduo eladásaira is negatív hatással volt. Az Alibaba és a JD.com hasonló forgalomnövekedési problémákkal küzd, miközben az árháború egyre intenzívebbé válik a piacon.
Jun Liu, a PDD pénzügyi alelnöke elismerte, hogy a növekedés mértéke mérséklődött az erősödő verseny és a külső gazdasági kihívások miatt. Zsao Jiazsen, a vállalat társ-vezérigazgatója hozzátette, hogy a Peking által bevezetett gazdaságélénkítő intézkedések csak részben tudták támogatni a vállalatot, miközben a harmadik félként működő platform korlátai akadályozták a makrogazdasági változások teljes kiaknázását.
Európai gondok: szigorú uniós fellépés a Temu ellen
Nemcsak Kínában, hanem nemzetközi szinten is nyomás nehezedik a PDD-re. Az Európai Unió tagállamai közösen léptek fel a Temu ellen, hogy a platform kereskedelmi gyakorlatai megfeleljenek az uniós szabályozásoknak. A Gazdasági Versenyhivatal többek között a következő problémákat emelte ki:
- Hamis kedvezmények: Valótlan árengedmények feltüntetése.
- Pszichés nyomásgyakorlás: Korlátozott termékkészletekre és szoros vásárlási határidőkre hivatkozva manipulálják a vásárlókat.
- Hiányos információk: Az áruk visszaküldésének feltételeiről és a vételár visszatérítéséről nem tájékoztatják megfelelően a vásárlókat.
- Hitelességi problémák: A vásárlói vélemények hitelessége megkérdőjelezhető, az ügyfélszolgálat elérhetősége pedig nem egyértelmű.
Az uniós piacokon való jelenlét szempontjából ezek a problémák súlyosak, hiszen az európai fogyasztók tudatossága és jogérzékenysége magas. A szabályok be nem tartása komoly bírságokat és hosszú távú hírnévbeli károkat okozhat.
A verseny élesedik
A PDD számára a verseny fokozódása nemcsak Kínában, hanem nemzetközi szinten is kihívás. A riválisok, mint az Alibaba és a JD.com, egyre több promócióval és kedvezménnyel próbálják megszerezni a vásárlókat, ami árháborút váltott ki. A Pinduoduo alacsony költségekre alapozott stratégiája rövid távon sikeres lehetett, de hosszabb távon nyomást gyakorol a vállalat nyereségességére.
Kilátások és tanulságok
A PDD helyzete rávilágít a globális online kereskedelmi szektor kihívásaira, ahol a gyors növekedést egyre erősebb verseny és gazdasági bizonytalanság követi. A vállalat számára kulcsfontosságú lesz, hogy alkalmazkodjon a fogyasztói magatartás változásaihoz, és kezelje az európai szabályozási környezet kihívásait. Bár a rövid távú kilátások vegyesek, a vállalat továbbra is jelentős szereplő marad az e-kereskedelem globális piacán.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Egészségkárosító szépségápolási termékek? A szakértők figyelmeztetnek a Temu veszélyeire
Az internetes vásárlás világa továbbra is hódít, és a Temu,…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >