A Patricius Borház lett az év pincészete
A Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék Patricius Borháza lett az idén az év pincészete, a 2002-ben alapított díjat a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége képviselői adták át csütörtökön a Bodrogkisfalud határában lévő társaságnak.
MTI Fotó: Vajda János
Az Év Pincészete címmel azt a borászatot jutalmazzák, amely a legtöbbet tette az bel- és külföldön a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széleskörű népszerűsítéséért az adott évben.
Molnár Péter birtokigazgató, a Patricius Borház Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek azt mondta: a Patricius a tokaji borvidék egyik meghatározó borászata, a borkészítésen túlmenően aktívan részt vesznek a térség kulturális életének szervezésében is.
A borház filozófiájának fontos része, hogy nagyra becsülik Tokaj-Hegyalja tradícióit, „tisztában vagyunk vele, hogy elődeink sokat elértek és azt is tudjuk, hogy ezeket a hagyományokat kell újra éleszteni és tovább adni, tradíció, érték, egyediség, egyensúly” ezek fejezik ki hitvallásunkat – tette hozzá.
A Patricius Borházat a Kékessy család alapította, amely a tizenhetedik századig visszanyúló szőlészeti és borászati hagyományokkal rendelkezik a tokaji borvidéken. A társaság szőlőbirtokai öt település határában, 85 hektáron, 7 dűlőben találhatóak. A pincészet 2013-ban megkapta a „Magyarország Legszebb Szőlőbirtoka” címet.
Mint Molnár Péter közölte: a birtok-szerkezet kialakítása nagyon tudatosan történt, a Kékessy család a sokszínűség és a gazdag talaj adottságok miatt választotta a több száz éves első osztályú dűlőket. A termő területeken egyaránt megtalálhatók fiatal és idős szőlőtőkék, a térség szőlőfajtáinak nagy része, a furmint, a hárslevelű, a sárga muskotály, a zéta és a kövérszőlő egyaránt.
A birtokigazgató szólt arról is, hogy a szőlő feldolgozásakor gravitációs technológiát alkalmaznak, amely a „legkíméletesebb” technológia, és lehetővé teszi a szőlőben termett értékek megőrzését, megőrződik a bor gyümölcsössége, hagyják érvényesülni a talajból származó ásványosságot.
A borház borai Európa és a tengerentúl számos országába eljutnak.
A borház értékesítési nettó árbevétele 319 millió forint volt 2015-ben, jóval meghaladva az előző év 251 millió forintos bevételt. Ebből az export-bevétel csaknem 77 millió forintot tett ki. A 300 millió forint jegyzett tőkéjű kft. 2015-re 9,5 millió forint nyereséget számolt el, a megelőző év 24 milliós vesztesége után. Saját tőkéje 2015-ben 226 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Busatti Furmint textil kollekció
Történelmi borvidékünk elismeréseként született meg az a textil kollekció, amelyben…
Tovább olvasom >Januárban újra lesz AGROmashEXPO és AgrárgépShow
Mezőgazdaságunk Európai Unióhoz mért felzárkózása jelentős. Míg termelékenységünk 2010-ben az…
Tovább olvasom >Ingyenes borturisztikai applikáció
Az ország 22 borvidéke sokféle termőhellyel és szőlőfajtával dicsekedhet, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >