A papír ideje már lejárt, az elektronikus eszközöké a jövő (x)
A Szintézis ZRt. két innovatív megoldása – melyeket megismerhetnek az érdeklődők a Foodapesten is – az Elektronikus polccímke és az E-Rail (elektronikus polcsín).
Mindkét megoldás praktikus és hasznos is egyben. Az ilyen innovatív megoldások számos előnyük mellett a vevőket is becsábítják a boltba.
A Szintézis által forgalmazott ESL – Elektronikus polccímke – sokkal több, mint egy egyszerű árkijelző. Az ESL LCD-ről leolvasható például, hogy mennyit adtak el adott termékből adott idő alatt, így olyan információkhoz juthatunk, mint az árkedvezmény hatása az eladásokra. Láthatjuk, melyik termék mennyire árérzékeny. Továbbá leolvashatjuk, mennyi termék található még a polcokon vagy akár a raktárban, mennyi a nyitott rendelés, facing, polckapacitás és minden olyan adat megjeleníthető, ami a Back-office rendszerből kinyerhető. További érdekessége a címkének, hogy az ármezőben különféle szimbólumok jeleníthetőek meg, melyek nélkülözhetetlen információkkal látják el a dolgozókat (pl.: kifutó termék, kiemelt termék).
A másik eszköz, a Toshiba Tec E-rail, egy elektronikus sín, amely egy eladáshelyi reklámeszköznek számít. Minden egyes polcon egy kijelző található a polc szélességében, melyeken a Coca-Cola termékeihez párosított flash file fut, odacsábítva a vásárlók tekintetét. Egyes külföldi láncok már tesztelték a megoldást, és óriási sikert aratott. Statisztikák szerint háromszor annyi vásárló vette le a terméket az E-rail polcról, mint a hagyományos polcról.
Az elektronikus polccímke már elkezdte meghódítani a magyar piacot, több üzletben is bevezették már, és megállíthatatlan a sikere. A Praktiker – a 2007-es Pricer telepítések utáni pozitív tapasztalatok miatt – a két legnagyobb budapesti áruházában is bevezette elektronikus polccímke rendszert. Ez megközelítőleg 70 ezer darab szegmens és pár ezer grafikus címke telepítését jelenti 2010 első felében. Így Magyarországon már 5 Praktiker áruház fogja ezt a technológiát alkalmazni. Az újdonság tartalma a két telepítésnek, hogy mindkét áruházban már a legújabb, magyarosított polccímkét fogják használni. Így a „Ft” jelet nem az etikettre nyomtatjuk, hanem digitálisan jelenítjük meg a polccímkén. Az egyik budapesti Praktikerben kültéri Pricer megoldást is telepítünk, miután a békéscsabai tesztek eredményesek voltak. Az E-Rail várhatóan csak a kiállítás után indul meghódítani a magyar boltokat.
A méltán világszerte kedvelt ESL rendszert és a ma még újdonságnak számító E-Railt is megtekintheti a nagyközönség a Foodapest kiállításon a Szintézis Informatikai ZRt. standján.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >