A nyomdaipar megrendelőit kiemelt figyelemmel várja a drupa
A nyomdaipar olimpiájának is nevezik a négyévente Düsseldorfban megrendezésre kerülő drupa (World Market Print Media, Publishing&Converting) kiállítást, amelyen a print piac és a kapcsolódó szakmák szinte minden meghatározó szereplője részt vesz, innovációit erre a világ seregszemlére időzíti. A 2012 május 3-16. között 4 focipálya méretű területen zajló eseményre 1850 kiállítót és 350 000 látogatót várnak a szervezők a Föld minden zugából. Minden kiállítói hely betelt, a várólistások a csodában reménykednek.
– Hatvanöt helyen tartottunk sajtótájékoztatókat a világ számos pontján, kommunikációs körutunk utolsó állomása Budapest. Mindenhol nagy szakmai érdeklődés övezi ezt az eseményt, hiszen a drupára érkezők 78 százaléka első vagy másodszintű döntéshozó, vagyis azonnal érdemben lehet tárgyalni az üzleti lehetőségekről – hangsúlyozta Marc Eberhart, a Messe Düsseldorf projektmanagere.
A kiállítók összetétele a nyomdaiparban bekövetkezett változásokat tükrözi. A hagyományos nyomtatás nagy klasszikusai – Heidelberg, Man-Roland – mellett a hangsúly egyre inkább a digitális vállalatok felé tolódik el. Földrajzilag is változatosabb a kép, a kiállítók 59 százaléka Németországon kívülről érkezik.
Az egyik legizgalmasabb, legtöbb újdonságot ígérő terület a drupa innovációs park lesz, ahol a jövő technológiáit gyűjtik egy csokorba, az elektronika, az internet, a tartalom, az interaktivitás, a dinamikus fejlődés jegyében.
A másik sokat ígérő kezdeményezés a drupa cube, a nyomdaipar felhasználóinak, ügyfeleinek vagyis a kreatív, marketing és kommunikációs szakemberek igényei alapján, közvetlen a főbejárat mellett felépített kiállítási terület. Itt látványos módon, az új megoldások rejtette lehetőségek tárházát vonultatják fel, legyen szó termékcsomagolásról, címkézésről, image építésről, reklámról, sajtótermékekről, perszonalizációs lehetőségekről vagy éppen POS, POP eszközök előállításáról.
Marc Eberhart lapunk kérdésére elmondta, hogy idén is számos kiállító készül nagyszabású eseménnyel, show-val, meglepetéssel, hírességek felvonultatásával. Bár a szervezés szigorúan bizalmas, a szakember elárulta, hogy többek közt a Xerox, a Canon és a HP standján egészen rendkívüli kísérőprogramok várhatók.
Dr. Markus Heering előadásában a nyomdaipar, a nyomtatás helyzetét és jövőjét mutatta be. Kitért a világpiaci helyzet és az euroválság következtében tapasztalható BRIC (Brazília, Oroszország, India, Kína) országok növekvő szerepére, az elektronikus média térhódítására, a digitalizáció és az automatizáció globális jelentőségére. A nyomdaipar megrendeléseinek harmadát a csomagolóipar adja. Ez a terület egyre növekszik, hiszen a termékmegjelenítés, az élelmiszerbiztonság és a fejlődő országok ömlesztett áru helyett csomagolt cikkekre váltása is ebbe az irányba mozdítja a piacot. A sajtótermékek még bizonyos földrajzi területen (India, Kína) példányszám növekedéssel számolnak, bizonyos területeken stagnálást, Észak-Amerikában pedig folyamatos csökkenést mutatnak. A nyomdaipar számos innovációval, a digitális lehetőségek kihasználásával továbbra is nélkülözhetetlen, helyettesíthetetlen és megújulásra képes ágazat. Példaképpen a drupa riport látványosan összeállított brossúrájának néhány oldalára hívta fel a figyelmet Dr. Markus Heering. A címlap dekorstancolása, a belívek átlátszó és opálos, fémes és aranyozott, kihajtható és illatos oldalakat rejtenek, amiket az elektronikus média nyilvánvalóan nem tud ilyen kézzelfoghatóan, tapinthatóan, szagolhatóan produkálni.
A kiállítás 15 napja alatt rengeteg szakmai esemény, speciális tematikus rendezvény – könyv, sajtó, marketing napok – workshopok, szemináriumok, fórumbeszélgetések zajlanak a vásár területén.
Az interneten idő- és energiamegtakarítással valamint számos kedvezménnyel már megrendelhető a kiállítás belépőjegye E-ticket formában, ami szokásos módon a város és vonzáskörzetében működő közösségi közlekedésre ingyenességet biztosít és a főbejáratnál sorbanállás nélkül beváltható a névre szóló belépőre.
Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf hazai hivatalos képviselete, a BD-Expo Kft. vezetője zárszavában a magyar kiállítókra hívta fel a figyelmet, akik közül 5 visszatérő 4 pedig újonc lesz a drupán.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >