A nyerő hármas: minőség, ár és választék
A minőség-frissesség, ár, választék hármasa bizonyul időről időre a boltválasztást befolyásoló legfontosabb szempontoknak – állapítja meg a GFK Hungária Piackutató „Shopping Monitor 2009/2010” című tanulmánya.
A vásárlások típusai is meghatározóak a választásnál. Csökken az élményszerű vásárlások aránya, s folyamatosan csökken az egy vásárlásra jutó idő.
A vásárlók eleve rendelkeznek bizonyos elvárásokkal az egyes kereskedelmi csatornákkal szemben, és értékelésüket ezekhez az elvárásokhoz igazítják. Ha az adott lánc nem felel meg ezeknek a követelményeknek, a vásárlók elégedetlensége is. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy egy diszkont esetében például alacsony árakra, egy hipermarketnél széles választékra számítanak.
A drogériák és a szupermarketek által kínált termékek minőségének megítélése a legjobb. Nem nagy meglepetés, hogy a választék tekintetében a megkérdezettek a hipermarketeket találták a legjobbnak, ugyanakkor a drogériák kerültek a második helyre, nem sokkal lemaradva a hipermarketek mögött.
Az árszínvonallal kapcsolatos általános elégedettség minden esetben, minden csatorna és lánc kapcsán az átlagosnál lényegesen alacsonyabb, azaz a vásárlókat még a kemény árverseny ellenére is nehéz elégedetté tenni ebből a szempontból. A vásárlók szerint a drogériákra, a kisboltokra és a szupermarketekre, azaz a kisebb alapterületű üzletekre jellemző az, hogy odafigyelnek rájuk, tehát jól érzékelik az egyes üzletek adottságait.
Az „igényes vásárlók boltja” címért elsősorban bizonyos szupermarketek, a drogériák és a hipermarketek indulhatnának sikerrel, míg a diszkontok és a kisboltok ezen a téren kevésbé lehetnek sikeresek. Természetesen ez összefüggésben áll a minőségről kialakított általános képpel is, például a vonzó kinézettel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >