A NutriScore ellen vannak a Grana Padano és Parmigiano Reggiano sajtok készítői
A Parmigiano Reggiano és Grana Padano sajtok készítői a Nutri-Score tápértékjelöléssel szemben foglaltak állást. A két konzorcium szerint az élelmiszereket a kalória, zsír- és cukortartalmuk alapján egy algoritmus által minősítő rendszer „félrevezető”, mert a fogyasztók által fogyasztott mennyiség nem vág egybe az algoritmus alapjául szolgáló mennyiséggel.
További kifogásként említették, hogy a rendszer nem veszi figyelembe sem az élelmiszerek egyensúlyát az egyéni diétákban, sem az adott termék organoleptikus jellemzőit. A sajtok egyfajta „büntetés”-ben részesülnek kizárólag a zsírtartalmuk miatt, holott számos esszenciális tápanyagot – kalciumot, funkcionális zsírsavakat, zsírban oldódó vitaminokat, esszenciális aminosavakat – tartalmaznak, amelyek alapvetőek az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásban.
A Nutri-Score a Parmigiano Reggiano és Grana Padano sajtokat narancsszínnel jelölné, bár egy 80 g tésztából, 20 g extraszűz olívaolajból és 20 g kemény DOP sajtból álló fogás zöld jelölést kapna. A két cégcsoport szerint az effajta következetlenségek inkorrekt módon „büntetik” és leértékelik termékeik imázsát, egyben kérték más olasz oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott termékek gyártóit is, hogy támogassák az olasz kormány kezdeményezéseit a Nutri-Score-ral szemben.
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság elvetheti a Nutri-Score bevezetését az Unióban
Az Európai Bizottság várhatóan eláll a Nutri-Score egységes bevezetésétől az…
Tovább olvasom >Összezavarhatják az élelmiszercímkék a fogyasztókat egy uniós jelentés szerint
Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az élelmiszercímkék kavalkádja nem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >