A növények egészsége mindannyiunk jövőjét jelenti
A növények biztosítják az élelmiszer-ellátás egyik alapját: növénytermesztés nélkül nem lenne élelmiszer, takarmány. Ha a növények pusztulnak, az kihat a gazdálkodók, termelők megélhetésére, az élelmiszerek minőségére és árára is. PlantHealth4Life néven 22 országra kiterjedő kampányt indított az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) és az Európai Bizottság (EB), hogy felhívják a figyelmet a növények egészségére és a biológiai sokféleségre. A kampány hazai partnere a Nébih.
Dél-Olaszország, 2013: egy ismeretlen baktériumot azonosítottak, amely addigra már elterjedt az olajfafarmokon, súlyosan károsítva az olasz agrárgazdaságot és siralmas látvánnyá változtatva a régió jellegzetes táját. A nagyarányú fertőzés kihatott a más országokban kapható olajbogyó piaci árára is. A példa jól érzékelteti, mit jelent a növények egészségének védelme, hiszen növényi eredetű az általunk elfogyasztott élelmiszerek 80 százaléka, és növények tisztítják a levegőt, amit belélegzünk. Bármerre járunk, növények vesznek körül minket. Nem csak vidéken, de a városokban is, hiszen a növények a közterek, parkok meghatározó elemei, a természeti környezet részei, meghatározzák környezetünket, a minket körülvevő tájat. Növények biztosítják az élelmiszer-ellátás egyik alapját: növénytermesztés nélkül nem lenne élelmiszer, takarmány.
Ha a növények pusztulnak, befolyásolják a gazdálkodók, termelők, kereskedők megélhetését, az élelmiszerek minőségét és árát, valamint az erdők, parkok állapotát
Ám az éghajlatváltozás, a kereskedelem és a turizmus alapjaiban veszélyeztethetik a növények egészségét: a messzi tájakról növényi károsítókat hurcolhatunk be az országba, amelyek ellen bekerülésük után már nem tudunk védekezni. Vagy azért, mert nincs még ellene hatékony védekezési technológiánk, vagy a honos növényeink nem elég ellenállóak. Erre a fertőzési kockázatra és a megelőzés fontosságára hívja fel a figyelmet 22 európai ország most induló kampánya. A #PlantHealth4Life kampány célja a növényegészségügyi kockázatokkal kapcsolatos tudatosság növelése. „A növények egészsége nemcsak a környezetre, a gazdaságra és az európai élelmiszerláncra van hatással, hanem a jelenünkre és a jövőnkre is – a növények egészségének megőrzésével az életet védjük. Fontos kiemelni, hogy Európa-szerte egyre több polgár érzi ezt szívügyének, és akar tenni az ügy érdekében, ezért kapcsolódnak be a kampányba– mondta Tobin Robinson, az EFSA PLANTS egységének vezetője. „A növények egészségével kapcsolatban tájékozott európai polgárok segíthetnek megvédeni és megőrizni a biológiai sokféleséget” – mondta Claire Bury, az Egészségügyi és Élelmiszerbiztonsági Főigazgatóságnak az élelmezés fenntarthatóságáért felelős főigazgató-helyettese.
Kapcsolódj be a kampányba!
Ha érdekelnek a részletek, látogass el a #PlantHealth4Life kampány honlapjára, ahol megtudhatod, hogyan védheted meg növényeink egészségét. Mindez különösen hasznos lehet számodra, ha:
- kíváncsi utazó vagy, aki szereti felfedezni a világot és a természetet.
- hobbi kertész vagy, aki otthonodban, kertedben vagy erkélyeden zöldségeket, virágokat és fákat nevelsz,
- szülő vagy, akinek fontos, gyermekeid jövője vagy az, hogy mit esznek, és fontos számodra a biológiai sokféleség
A kampányról
A #PlantHealth4Life egy 22 országra kiterjedő, többéves európai kampány, amely az Európai Bizottság kérésére indult el. A kampány alapját mélyreható elemzés biztosítja. Belgium, Ciprus, Csehország, Dánia mellett a kampányban hazánkon kívül részt vesz még többek között Észtország és Finnország is.
Nébih
Kapcsolódó cikkeink
Tesztelték az idei kókuszos szaloncukrokat: íme a legjobbak
A Szupermenta idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját, ennek alkalmából a…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >Így lehet pazarlásmentes a karácsony
Közelednek az ünnepek, ezzel pedig az év legnagyobb sütés-főzési szezonja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >