A növekedés lehetőségei
– A fogyasztók egy része hajlandó megfizetni a boltláncok magasabb minőségű szolgáltatásait, ahogyan az erős márkatermékek többletértékét is – hangsúlyozta Szalóky Tóth Judit, a Nielsen igazgatója a piackutató intézet vezetői információs estjén, a budapesti Gundel étteremben, május 24-én. – Erre jó példa, hogy a szupermarket-csatornában a tavalyi átlagos fogyasztói árszínvonal 47 százalékkal magasabb volt, mint a diszkonté. Ennek ellenére nőtt a szupermarketek lojális vevőinek aránya, akik az FMCG-termékekre szánt pénzük legnagyobb részét abban a bolttípusban költik el; immár a fogyasztók 31 százaléka tartozik ebbe a csoportba.
Fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a külső gazdasági körülmények miatt nehéz időszak előtt áll az FMCG-ágazat. Magyarországon a fogyasztói bizalmi index Európában a második legalacsonyabb. Amíg az EU átlaga 90 százalék, addig a magyar mutató 66 százalékos, és évek óta csökkenő tendenciát mutat.
A növekedés egyik legfontosabb lehetősége az innováció, amelynek révén egy boltlánc, egy márkatermék különbözhet konkurenseitől, és jobban megfelelhet a fogyasztók kívánalmainak. Ugyanakkor folyamatosan növekszik a wellness, illetve egészségmegőrzés iránti igény az FMCG-termékeknél is. Jelentékeny kereslet érzékelhető a kényelmet, kényeztetést szolgáló termékek és a biokategória esetében. Ezekre a változásokra érdemes reagálniuk a piac szereplőinek ahhoz, hogy pozíciójukat erősíthessék, állapította meg a Nielsen igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >