A növekedés a fejlődés egyetlen útja – ha lemaradsz, akkor kimaradsz . Lakatos István a BravoGroup vezérigazgatója a Futuretalks podcastban
Egy cégnek mindig növekedni kell, mert egyébként elöregszik, rugalmatlanná válik és lemarad a piaci versenyben. Véli Lakatos István, a BravoGroup Holding vezérigazgatója, aki a FutureTalks legújabb adásában volt Krizsó Szilvia vendége.
Nem szeret a múltba nézni Lakatos István, inkább mindig azzal foglalkozik, hogy a jövőben mit lehet tenni. Például már most azt tervezi, hogy 20 év múlva elindul a szenior atlétikai világbajnokságon. Az atlétika a tenisz mellett mindig is az élete részét képezte, hiszen fiatalon középtávfutó volt. „Itt az embernek önmagát kell mindig legyőznie” – állítja Lakatos István: „Ez a hozzáállás később nagyon sokat adott a civil életemhez is, máig leginkább magamnak szeretek bizonyítani. De az állandó versenyszellem és az állandó győzni akarás is megmaradt. Mindemellett pedig meg kellett tanulnom a csapatmunkát is, hiszen közel 800-an dolgozunk a BravoGroupnál és van tizenkét tulajdonostársam is a cégben.”
Lakatos István a testvérével Péterrel együtt irányítja a holdingot, amellyel kapcsolatban elmondta: „Egyrészt nagyon könnyű együtt dolgozni, mert félszavakból megértjük egymást, másrészt ugyanannyira nehéz is, mert olyanok vagyunk, mint a Mapet Show-ban a két öregember, hogy állandóan mindenen vitatkozunk. Ráadásul mind a kettőnknek megvan az a képessége, hogy okosabb akar lenni a másiknál. Viszont ezek a viták biztos, hogy előre visznek bennünket.” Mindketten vallják, hogy a növekedés a fejlődés egyetlen lehetősége. A magyar piac olyan kicsi, hogy amikor egy cég eléri a 30-35%-os piaci részesedést, akkor reálisan nem tud tovább nőni. A növekedéshez új területek kellenek. Ezért a BravoGroupnál is folyamatosan nézik a versenytársakat, illetve azokat a területek, amelyek kapcsolódhatnak jelenlegi tevékenységükhöz. Terveik szerint a közeljövőben az energetika területén szeretnének bővülni.
Kétféle fejlődési irányról mesélt Lakatos István, egyrészt vannak zöldmezősen kialakított tevékenységek és létezik olyan bővülés is, amikor egy már meglévő vállalatba fektetnek: „Ha egy cég nem növekszik, akkor előbb-utóbb az egész szervezet megöregszik, és akkor előbb-utóbb elveszíti a rugalmasságát és a versenyképességét. Tehát ahhoz, hogy mi minden évben 10-20 fiatalt fel tudjunk venni az egyetemről, és értelmes munkát tudjunk nekik adni, ahhoz arra van szükség, hogy a felettük levő réteg is egyre feljebb és feljebb lépjen. Fontos az emberek iránti bizalom, tisztelet és szeretet, erre nevelem a gyermekeimet is.”
Iratkozzon fel youtube csatornánkra, így nem marad le új tartalmainkról!
Kapcsolódó cikkeink
Baja Sándor: „A magyar munkavállalóknak sokkal kevésbé fontos a munka tartalma, mint európai társaiknak”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ezt látja Baja Sándor,…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >