Magazin: A nőknek a társaság, a férfiaknak az íz a fontos
A magyaroknak fontos, hogy élmény legyen az étkezés, bár csak minden harmadik megkérdezettnek van ideje igazán kiélvezni a hétköznapokban a finom falatokat – derült ki a Nestlé Életmód Központ friss online felméréséből. Az élményt nem pusztán az ízek adják: számít például az, hogy mi magunk készítjük-e el a reggelinket, hogy valami merőben újat próbálunk-e ki ebédre, vagy hogy kivel költjük el a vacsorát; de van jelentősége az illatoknak, a csomagolásnak is.
A több mint 3000 válaszból kitűnik, hogy a magyarok életében igen fontos szerep jut az élményszámba menő étkezéseknek: a megkérdezettek 95 százaléka tartja fontosnak, hogy így élje meg az étkezést. Bár azt gondolhatnánk, az élmény elsősorban magától az ételtől függ, a kutatás eredményei szerint a kérdés ennél jóval összetettebb. Minden harmadik válaszadó az étkezés előkészítését tekinti a folyamat fénypontjának.
A legérzelmesebbek étkezés terén is természetesen a hölgyek: a kutatás szerint a nők 49 százalékának fontos, hogy a szívének kedves emberekkel étkezzen, míg a férfiaknál ez az arány mindössze 24 százalék. A teremtés koronái sokkal praktikusabban közelítik meg a kérdést: ők édesanyjuk vagy kedvesük főztjére vágynak leginkább, és a társaság helyett az ízek útján élik meg a szeretett személy közelségét.
Az élményt adó étel egyszerre lehet finom és egészséges is: a válaszadók 80 százaléka vallja, hogy a kettő nem zárja ki egymást. „A kiegyensúlyozott étrendhez a kulcs a mértékletesség. Nincs egészségtelen étel, csak rossz arányok” – támasztja alá Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé dietetikusa.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ma lép életbe a gyógyszerekre vonatkozó önkéntes árkorlátozás
A kormány a lakosság, kiemelten a családok és a nyugdíjasok…
Tovább olvasom >Egymillióval nőhet a lakossági klímák száma Magyarországon – így válasszunk okosan
A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon, jelenleg…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >