A nők nyitottabbak az új termékekre
A nők 70, a férfiak 60 százaléka szívesen próbál ki új termékeket, a minőségi áruért pedig a lakosság 79 százaléka hajlandó többet fizetni – tudjuk meg az NRC Piackutató és a TNS közös VMR kutatásának adataiból.
Az internetezők 65 százaléka állította, hogy szívesen próbál ki új termékeket. A kísérletezésben és az újításokban a nők azok, akik a két nem közül inkább élen járnak (a férfiak valamivel több mint 60, a nők közel 70 százaléka érzi magára jellemzőnek az állítást). Az adatok hátterében valószínűleg az áll, hogy a bevásárlással, háztartás vezetésével kapcsolatos vásárlási döntéseket többségében nők hozzák. Az akciók és árleszállítások is az új termékek intenzívebb kipróbálására ösztönözhetik a vásárlókat. A nők árkedvezmények iránti nagyobb fogékonysága ily módon tehát előmozdíthatja az új árucikkek megvételét. Bár a 18 év feletti netpolgárok 65 százaléka szívesen próbál ki új terméket, ugyanakkor 58 százalékuk (többségében férfiak) ragaszkodik a már bizonyított márkához és minőséghez. Kiderült az is, hogy 79 százaléka a jobb minőségű termékért hajlandó többet fizetni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >