A nők döntik el, hova utazik a család 2025-ben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 04. 11:30

A ’hová menjünk nyaralni?’ kérdés valószínűleg sokkal gyakrabban hagyja el a hölgyek száját, mint a férfiakét. Az utóbbiak – persze kivételek mindig vannak – beletörődve mennek a kiválasztott wellness szállodába, gyógyfürdőbe, igaz, vélhetően ők sem csalódnak, mert nőtársaik minden részletre kiterjedő alapossággal nézik át a kínálatot. A számok egy ideje azt mutatják, hogy a női energiákkal a turizmus területén is egyre inkább számolni kell.

A női utazók nagyobb valószínűséggel költenek extra pénzt a wellness-szolgáltatásokra

„Az egyik idén januárban megjelent kutatás, amely 125 millió foglalást elemezett 44 500 hotelben kiderítette, hogy a szállodafoglalási oldalak látogatóinak túlnyomó többsége, mintegy 70%-a nő. Ez azt jelenti, hogy a hölgyek jóval több információval rendelkeznek arról, merre is induljon el a család, ha nyaralásról van szó. A balatoni szállodáknak – ha továbbra is versenyképesek szeretnének maradni – éppen ezért jobban oda kellene figyelniük a nők fogyasztási szokásaira, azaz a neutrális ajánlatok mellett, olyan kínálatot is ki kellene dolgozniuk, amelyek a nők számára vonzóbbak. Mindezt jól alátámasztják a hazai és a nemzetközi adatok is”

– nyilatkozta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke, aki a nőnap alakalmából hívta fel a figyelmet az új utazási trendekre.

A nők többet költenek?

Az ajánlatok kialakításakor érdemes figyelemebe venni azt is, hogy a női utazók nagyobb valószínűséggel költenek extra pénzt a wellness-szolgáltatásokra (22% vs. 20%), és kevésbé valószínű, hogy többet költenek reggelire (46% vs. 49%). Ráadásul általában igényesebbek a szálláshelyek minőségére és a szolgáltatások színvonalára. Ezért a hoteleknek a jövőben jobban kellene figyelniük ezekre a részletekre is. A világ tendenciái mellett, a hazai statisztikákat is érdemes figyelembe venniük azoknak, akik a turizmus területén dolgoznak. 2023-ban, a vendégforgalom 46%-át a női vendégeknek köszönhetik a hazai szálláshelyek. Ez azt jelenti, hogy bár itthon egy kicsit többet utaztak a férfiak, egyes turisztikai térségekben közel ugyanannyi női vendéget regisztráltak, mint férfit: Sopron és a Fertő-tó (49%), a Mátra és a Bükk térségben (49%), illetve a Balaton esetében is (48%) kiemelkedően magas volt a hölgyek aránya.

Az NTAK adatai szerint vannak olyan régiók is, ahová valamilyen oknál fogva az átlagnál több nő jár, mint férfi. 2023-ban például Szarvason több mint 60%-ban nők éjszakáztak, míg Harkányban, Berekfürdőn és Csopakon is 55% körüli volt a hölgyekhez köthető éjszakák száma.

Sokan egyedül vágnak neki…

Érdekesség az is, hogy a magyar hölgyek 22%-a egy főre foglalt szállást ebben az időszakban, ami annak is bizonyítéka, hogy a „gyengébbik nem” jóval bátrabb és nyitottabb az újdonságokra, ha a világ felfedezéséről van szó. Mindez egyébként teljes mértékben összhangban van a világ utazási szokásainak változásaival. Igy például a britek 24%-a idén januárban azt nyilatkozta, hogy 2025-ben egyedül kíván majd utazni, ha elindul szabadságára.

A nők egyébként nem csak bátrabbak, igényesebbek, ha utazásról van szó: 82%-uk hajlandó többet is fizetni bizonyos minőségi szállodai szolgáltatásokért, ha jó ár-érték arányú ajánlatot kapnak. A férfiak ilyen szempontból is kevésbé nyitottak.

Az nyer, aki figyel a nők igényeire!

Fekete Tamás szerint a 2025-ös turisztikai versenyben, különösen a Balatonon, ahol a minőség a kulcs, a nők kegyeinek elnyerése lesz a győztes stratégia. Ahogy egy amerikai reklámszakember fogalmazott, a „női faktor” keresése már nem opció, hanem alapkövetelmény az üzleti világban. Ebbe az irányba a Balaton szállodáinak, vendéglátóhelyeinek és szolgáltatóinak most kell lépniük, ha nem akarnak lemaradni az egyre élesedő turisztikai versenyben.

Kapcsolódó cikkeink