A nők döntik el, hova utazik a család 2025-ben
A ’hová menjünk nyaralni?’ kérdés valószínűleg sokkal gyakrabban hagyja el a hölgyek száját, mint a férfiakét. Az utóbbiak – persze kivételek mindig vannak – beletörődve mennek a kiválasztott wellness szállodába, gyógyfürdőbe, igaz, vélhetően ők sem csalódnak, mert nőtársaik minden részletre kiterjedő alapossággal nézik át a kínálatot. A számok egy ideje azt mutatják, hogy a női energiákkal a turizmus területén is egyre inkább számolni kell.

A női utazók nagyobb valószínűséggel költenek extra pénzt a wellness-szolgáltatásokra
„Az egyik idén januárban megjelent kutatás, amely 125 millió foglalást elemezett 44 500 hotelben kiderítette, hogy a szállodafoglalási oldalak látogatóinak túlnyomó többsége, mintegy 70%-a nő. Ez azt jelenti, hogy a hölgyek jóval több információval rendelkeznek arról, merre is induljon el a család, ha nyaralásról van szó. A balatoni szállodáknak – ha továbbra is versenyképesek szeretnének maradni – éppen ezért jobban oda kellene figyelniük a nők fogyasztási szokásaira, azaz a neutrális ajánlatok mellett, olyan kínálatot is ki kellene dolgozniuk, amelyek a nők számára vonzóbbak. Mindezt jól alátámasztják a hazai és a nemzetközi adatok is”
– nyilatkozta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke, aki a nőnap alakalmából hívta fel a figyelmet az új utazási trendekre.
A nők többet költenek?
Az ajánlatok kialakításakor érdemes figyelemebe venni azt is, hogy a női utazók nagyobb valószínűséggel költenek extra pénzt a wellness-szolgáltatásokra (22% vs. 20%), és kevésbé valószínű, hogy többet költenek reggelire (46% vs. 49%). Ráadásul általában igényesebbek a szálláshelyek minőségére és a szolgáltatások színvonalára. Ezért a hoteleknek a jövőben jobban kellene figyelniük ezekre a részletekre is. A világ tendenciái mellett, a hazai statisztikákat is érdemes figyelembe venniük azoknak, akik a turizmus területén dolgoznak. 2023-ban, a vendégforgalom 46%-át a női vendégeknek köszönhetik a hazai szálláshelyek. Ez azt jelenti, hogy bár itthon egy kicsit többet utaztak a férfiak, egyes turisztikai térségekben közel ugyanannyi női vendéget regisztráltak, mint férfit: Sopron és a Fertő-tó (49%), a Mátra és a Bükk térségben (49%), illetve a Balaton esetében is (48%) kiemelkedően magas volt a hölgyek aránya.
Az NTAK adatai szerint vannak olyan régiók is, ahová valamilyen oknál fogva az átlagnál több nő jár, mint férfi. 2023-ban például Szarvason több mint 60%-ban nők éjszakáztak, míg Harkányban, Berekfürdőn és Csopakon is 55% körüli volt a hölgyekhez köthető éjszakák száma.
Sokan egyedül vágnak neki…
Érdekesség az is, hogy a magyar hölgyek 22%-a egy főre foglalt szállást ebben az időszakban, ami annak is bizonyítéka, hogy a „gyengébbik nem” jóval bátrabb és nyitottabb az újdonságokra, ha a világ felfedezéséről van szó. Mindez egyébként teljes mértékben összhangban van a világ utazási szokásainak változásaival. Igy például a britek 24%-a idén januárban azt nyilatkozta, hogy 2025-ben egyedül kíván majd utazni, ha elindul szabadságára.
A nők egyébként nem csak bátrabbak, igényesebbek, ha utazásról van szó: 82%-uk hajlandó többet is fizetni bizonyos minőségi szállodai szolgáltatásokért, ha jó ár-érték arányú ajánlatot kapnak. A férfiak ilyen szempontból is kevésbé nyitottak.
Az nyer, aki figyel a nők igényeire!
Fekete Tamás szerint a 2025-ös turisztikai versenyben, különösen a Balatonon, ahol a minőség a kulcs, a nők kegyeinek elnyerése lesz a győztes stratégia. Ahogy egy amerikai reklámszakember fogalmazott, a „női faktor” keresése már nem opció, hanem alapkövetelmény az üzleti világban. Ebbe az irányba a Balaton szállodáinak, vendéglátóhelyeinek és szolgáltatóinak most kell lépniük, ha nem akarnak lemaradni az egyre élesedő turisztikai versenyben.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelező légitársasági csődvédelmi alapot javasol az Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége
A globális turizmus folyamatos növekedése és az utazási kedv erősödése…
Tovább olvasom >Nagy potenciál rejlik a konferenciaturizmusban
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a konferenciaturizmusban hosszú távú növekedési potenciál…
Tovább olvasom >Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >