A nők 37 százaléka szívesen tölti idejét vásárlással és kirakatnézegetéssel

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 06. 12. 00:29

A „tipikus” magyar nőről készített felmérést a GfK Hungária, melyből többek között kiderül, hogy a magyar nők mely értékeket tartanak a legfontosabbnak, mivel töltik a szabadidejüket, milyenek a vásárlási szokásaik.

A magyar nők számára a család védelme, szeretteik biztonsága  az életüket vezérlő legfontosabb érték. A jókedvet, a tisztességet, a belső harmóniát  sokkal fontosabbnak tartják, mint régiós társaik. A tíz legfontosabb érték között szerepel például az anyagi biztonság, a  a hitelesség, a barátság, az igazságosság és a 9. helyen az önbecsülés is. Szabadidejében tízből kilenc nő legalább hetente egyszer élelmiszervásárlással tölti idejét.  Magyarországon a bevásárlást továbbra is jellemzően a nők intézik: a napi fogyasztási cikkek értékben mért forgalmának mintegy felét azok a vásárlások teszik ki, amelyeket a háziasszony egyedül bonyolított. A nők számára a vásárlás többet jelent a szükséges termékek beszerzésénél. Csupán 16 százalékukra igaz, hogy „csak leemel valamit a polcról, és már megy is”, 35 százalékuk szívesen tölti idejét vásárlással és kirakatok nézegetésével. A GfK Hungária felmérései szerint a nőkre, közülük is főként a 40–49 éves korosztályba tartozókra jellemzőbb, hogy átnézik a kereskedelmi láncok akciós szórólapjait. Szintén a nők azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy az elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletekben vásároljanak. A nők 70 százaléka állítja, hogy mindig megnézi, mit hol érdemes beszerezni, míg a férfiak körében csak 57 százalék ez az arány.






Kapcsolódó cikkeink