A Nike és az Adidas is terjeszkedik Kínában
Az Adidas és a Nike is erősít Kínában az idén, mindkét vállalat új piaci stratégiával igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani a 24 milliárd dolláros kínai piacból.
Az alig több mint egy százalékkal az Adidastól elhúzó, 12,1 százalékos piaci tortát magáénak tudó Nike 40-50 új üzletet, elsősorban kedvezményes árukat kínáló outletet kíván nyitni az idén. A vállalat közlése szerint 3,3 milliárd dollár értékű felhalmozott készlettel rendelkezik.
A cég éves bevétele Kínában tavaly 11 százalékkal esett vissza, a jövőben a vállalat a drágább termékek fejlesztésére fordítja majd a figyelmet.
A Nike legnagyobb versenytársa Kínában a 11,2 százalékos piaci részesedést magáénak tudó Adidas, elsősorban új termékeinek árusítására fókuszál majd, a tartományi fővárosok és kiemelt központok után a nagy- és közepes méretű városokra koncentrál az idén. A cég tavaly 800 új üzletet nyitott országszerte, jövedelmét pedig 15 százalékkal tudta növelni az év során. Az Adidas új stratégiával próbálkozik, s a Nike-ét is túlszárnyaló piaci részesedésre akar szert tenni.
Az idei év minden bizonnyal a két nagy versengését hozza majd, míg a kínai versenytársak továbbra is jelentős lemaradásban vannak. A piacon bronzérmes Li Ning sportruházati cég mindössze alig 6 százalékos részesedést tudhat magáénak, ám a vállalat szintén túlzott méretű felhalmozott készletekkel rendelkezik, ami hátráltatja az új stratégia kialakítását. Jelentős szerkezeti átalakítás is vár rá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >