A netezéssel töltött idő közel harmada már hordozható eszközökön történik
A hetente internetezők naponta átlagosan 3 óra 9 percet interneteznek. Ennek 30%-a hordozható eszközökön keresztül történik. Az eszközhasználat is egyre „személyesebbé“, perszonalizálttá válik, egyre nagyobb mértékben egy felhasználóhoz kötődnek – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2011. januárban készült kutatásából.
A keresőhirdetés a legelfogadottabb hirdetési forma a neten, a banner hirdetések közül pedig a statikus forma a kevésbé elutasított a több képernyőn internetezők körében.
A 18-49 éves, legalább hetente internetezőket felölelő kutatás eredményei szerint az átlagosan napi internetezéssel töltött idő 3 óra 9 perc. Ebből még csekély az aránya a mobiltelefonon keresztüli netezésnek (1%), de a hordozható eszközökön történő netezés már jelentős részt tölt ki. A hordozható eszközökön – mint laptop, táblagépek, palmtopok és netbook – történő netezés 30%-os aránya kisebb mértékben függ a netezés intenzitásától. Míg a kevesebbet netezőknél közel 20%-ot tesz csak ki, addig a közepes és magas intenzitással netezők csoportjában nincs jelentős különbség a hordozható eszközökön való internetezésnek.
A hordozható eszközök egyre szélesebb elterjedtsége ennek a média típusnak az individualizáltságát is eredményezi. A háztartásokban is kimutatható a „személyes média” jelensége a növekvő számú televízió- és rádiókészülékek miatt. A digitális világban, azokban a háztartásokban, melyek csak asztali számítógéppel rendelkeznek, egyharmad azok aránya, ahol a PC-knek jellemzően csak egy „gazdája” van, míg azok körében, ahol hordozható eszköz is rendelkezésre áll, ott ez az arány 60%-ra növekszik.
Nem zavaró a keresőhirdetés
A netezők közel háromnegyede számára nem zavaró hirdetési forma a keresőhirdetés. Mindenképp fontos mutató, hogy a reklámokkal egyre jobban telítődő interneten a megkérdezett 7 hirdetési forma közül csak 2 olyan van, melyet a megkérdezettek több mint fele elutasít, zavarónak tart.
„Az online hirdetési formák közül a keresőhirdetések a legelfogadottabbak – valószínűleg a könnyebb kontrollálhatóság, illetve a tartalmi kötődések miatt is” – mondta Kántor Kata, a GfK Hungária média szektorának menedzsere.
A banner hirdetések közül a több képernyőn keresztül internetezők a kevésbé látványos – ezért kevésbé szembetűnő – statikus formákat részesítik előnyben, 60 százalékuk nem tartja zavarónak a statikus banner hirdetéseket, míg 47%-uk elutasító a flash/video bannerekkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >