A Nestlé termékek vásárlói májusban többféle módon is segíthetik a nélkülözőket
Május 9. és 22. között ismét támogathatják a rászorulókat a Tesco vásárlói, ha Nestlé termékeket raknak a kosarukba. A kezdeményezés keretében ugyanis a Nestlé az áruházakban vagy online megvásárolt árucikkek fogyasztói árának egy százalékával támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját, az összeget pedig a Tesco megduplázza. Az Élelmiszerbank május 10–11-én tartósélelmiszer-adományokat is gyűjt az áruházlánc üzleteiben, így az ezen a két napon vásárolt, majd a kasszasoron kívül jótékony célra átadott Nestlé termékek extra támogatást jelentenek a nehéz helyzetben lévőknek.
Az akcióban az összes magyarországi Tesco áruházban és a Tesco Otthonról online rendelési oldalon kapható meghatározott termékek vesznek részt, így a vásárlók az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank élelmiszermentő munkáját többek között édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok valamint gabonapelyhek megvásárlásával. Az érintett márkák és árucikkek teljes listája a Nestlé Hungária weboldalán érhető el. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, mentett élelmiszerekből összeállított élelmiszercsomagot juttat el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre.
„A Nestlé és a Tesco hosszú évek óta támogatja munkánkat többek között a mostanihoz hasonló akciókkal. A tavaly szervezett támogatói promócióval 16 millió forinttal járultak hozzá a rászoruló emberek, családok élelmezéséhez, akiknek így 171 ezer élelmiszercsomagot tudtunk biztosítani. Sok nélkülözőnek ezek az élelmiszerek jelentik a legnagyobb segítséget, vállalati partnereinkkel együttműködve pedig még többet adhatunk nekik. A május 10–11-i hétvégén egyébként tartósélelmiszer-adományokat is gyűjtünk a Tesco üzletekben, így a megvásárolt Nestlé termékek jótékony célra való felajánlásával a vásárlók duplán támogathatják a rászorulókat”
– mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
Az Élelmiszerbank a kereskedőktől, termelőktől és gyártóktól gyűjti össze a feleslegessé vált, sérült csomagolású, lejárati időhöz közelítő, azaz eladásra már nem, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és gondoskodik arról, hogy ezek eljussanak a rászorulókhoz. A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Az áruházlánc 10 éve indította útjára élelmiszermentő programját a szervezettel szoros együttműködésben. Jelenleg több mint 180 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása. A Tesco 2016/17 óta nyilvánosan publikálja a megmentett és jótékony célra felajánlott élelmiszerek mennyiségét. A programban részt vevő áruházak ez idő alatt mintegy 81,3 millió adagnak megfelelő élelmiszert adományoztak az Élelmiszerbankon keresztül.
A Nestlé szintén évek óta támogatja az Élelmiszerbank munkáját, 2023-ban közel 37 millió forint értékben adományozott termékeket az egyesület számára, ezzel pedig elnyerte az Élelmiszerbank platinafokozatú támogatói elismerését
„Megtisztelő számunkra, hogy kiemelt stratégiai partnereink között tarthatjuk számon a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet, akiknek szakmai hozzáértése sok éve biztosíték számunkra, hogy hozzájárulásunk a lehető legjobb helyre kerül, és így a legjobban tud segíteni”
– mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária kommunikációs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >