A Nestlé piacot teremt az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított műanyagok számára és innovációs alapot hoz létre újfajta csomagolóanyagok fejlesztésére
A Nestlé ma bejelentette, hogy megközelítőleg 2 milliárd svájci frankot ruház be, hogy áttérjen az újonnan gyártott műanyagokról az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított műanyagok használatára és felgyorsítsa az innovatív fenntartható csomagolási megoldások fejlesztését.
A Nestlé a 2018-as vállalását – miszerint a felhasznált csomagolóanyagainak 100%-a 2025-re újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz – ma azzal egészítette ki, hogy 2025-ig egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását, összefog másokkal a körkörös gazdaság előmozdítására, és törekszik az óceánokban, tavakban és folyókban található műanyaghulladék felszámolására.
A csomagolásnak kiemelt szerepe van az élelmiszerek minőségének megőrzésében és ezen keresztül a lehető legmagasabb szintű élelmiszerbiztonság megteremtésében. Jelenleg az élelmiszerekkel érintkező műanyag csomagolást rendkívül nehéz újrahasznosítani, ráadásul az újrahasznosítással előállított, magas minőségű műanyagokból rendkívül szűk a kínálat. A kettős probléma megoldásának elősegítése érdekében a Nestlé vállalja, hogy 2025-ig körülbelül két tonna, az élelmiszeripar igényeinek megfelelő, magas minőségű újrahasznosított műanyagot vásárol, mintegy 1,5 milliárd svájci frank értékben.
A hulladékmentes jövőbe vezető út másik nagy kihívása az új csomagolóanyagok-, újratöltőrendszerek- és újrahasznosítási megoldások fejlesztése. A Nestlé Csomagolástechnikai Intézetében végzett jelentős belső kutatások mellett a vállalat egy 250 millió svájci frankos fenntartható csomagolási megoldásokat célzó kockázati tőkealapot hoz létre, hogy olyan startupokba fektessen be, amelyek kimondottan ezekre a területekre fókuszálnak.
A két kezdeményezés kiegészíti a Nestlé jelenleg is futó kutatási, beszerzési és gyártási erőfeszítéseit, melyek segítségével újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teheti a csomagolásait, és hozzájárulhat ahhoz a kitűzött céljához, hogy 2050-re teljesen megszüntesse a nettó üvegházhatású gázkibocsátását.
A vállalat csomagolóanyagokra vonatkozó vállalásának részeként a jövőben is rendszeresen beszámol a projektek előrehaladásáról.
„Semmilyen műanyag nem végezheti szemétlerakóban vagy szemétként” – mondta Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója. „Hatalmas kihívást jelent az ágazat számára, hogy az újrahasznosított műanyagokat élelmiszeripari felhasználásra biztonságossá tegyük. Ezért a műanyag-felhasználás minimalizálása és a hulladékgyűjtés mellett szeretnénk egyfajta körforgást létrehozni, és minél több műanyagot a végtelenségig újrahasznosíthatóvá tenni. Határozott lépéseket teszünk azért, hogy szélesebb piacot teremtsünk a magas minőségű, élelmiszerrel érintkező újrahasznosított műanyagok számára és előmozdítsuk a csomagolóanyag-iparban végzett innovációt. Mindenkit szívesen fogadunk, aki csatlakozik erőfeszítéseinkhez.”
„Örömmel látjuk, hogy a Nestlé két milliárd svájci frankot ruház be a műanyagok körforgásos gazdaságának megteremtésébe, és vállalta, hogy 2025-ig egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyag csomagolóanyagok felhasználását. Ha a műanyagok újrafelhasználását segítő modellek és új alapanyagok területén innovációkat hajtunk végre, valamint a feleslegessé vált műanyagokat – a nagyobb kihívást jelentő élelmiszeripari alkalmazásokban is – újrahasznosítjuk, olyan gazdaságot hozhatunk létre, amelyben a műanyagból soha nem válik hulladék. A ma bejelentett vállalások teljesítése jelentősen hozzájárul ennek a jövőképnek a megvalósításához” – mondta Andrew Morlet, az Ellen MacArthur Alapítvány vezérigazgatója.
Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ezekkel a vállalásokkal összhangban Magyarországon is gyártunk újfajta csomagolású termékeket, hisz a szerencsi gyárban készülő NESQUIK All Natural kakaópor újrahasznosítható papírcsomagolásban kerül az európai piacokra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Görög uniós biztosjelölt: a közlekedés és a turizmus alapvető pillérei a fenntartható jólétnek és a versenyképességnek
Európának új tervre van szüksége a fenntartható jólét és versenyképesség…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >