A Nestlé, az Unilever és a Danone növekedése a harmadik negyedévben lelassult
Noha 2009 sikeres évnek bizonyult Európa három legnagyobbja, a Neslé, az Unilever és a Danone számára, a 2010-es év harmadik harmada lassabb növekedést mutat, köszönhetően a megemelkedett áraknak.
A legnagyobb problémát a három óriás számára a tej drágulása okozta, elemzők szerint a harmadik negyedév 5,8 százalékos árbevétel növekedést hozott, ami az egész évre kivetítve összesen 6, 4 százalék növekedést jelent. A hírek szerint a Danone a jövőben képes lesz megbirkózni a 10 százalékos tejdrágulással, de a legtöbb országban minden bizonnyal áremelésre számíthatnak a vásárlók.
2009-ben mindhárom cég csökkentette árait, hogy versenyképes alternatívát kínáljon a vásárlók számára, de a drágulás miatt ez a tendencia 2010-ben nem volt fenntartható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >