A Nestlé, az Unilever és a Danone növekedése a harmadik negyedévben lelassult
Noha 2009 sikeres évnek bizonyult Európa három legnagyobbja, a Neslé, az Unilever és a Danone számára, a 2010-es év harmadik harmada lassabb növekedést mutat, köszönhetően a megemelkedett áraknak.
A legnagyobb problémát a három óriás számára a tej drágulása okozta, elemzők szerint a harmadik negyedév 5,8 százalékos árbevétel növekedést hozott, ami az egész évre kivetítve összesen 6, 4 százalék növekedést jelent. A hírek szerint a Danone a jövőben képes lesz megbirkózni a 10 százalékos tejdrágulással, de a legtöbb országban minden bizonnyal áremelésre számíthatnak a vásárlók.
2009-ben mindhárom cég csökkentette árait, hogy versenyképes alternatívát kínáljon a vásárlók számára, de a drágulás miatt ez a tendencia 2010-ben nem volt fenntartható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >