A németországi infláció márciusban elérheti 7,3 százalékot
A német szövetségi statisztikai hivatal előzetes adatai alapján a németországi infláció márciusban 7,3 százalék lehet, 1981 ősze, a második öbölháború óta a legmagasabb.
A márciusi fogyasztói árindex (CPI) éves bázison 7,3 százalékos áremelkedést mutatott a Destatis első, az adatok szűkebb körén alapuló kalkuláció szerint, lényegesen meghaladva mind a 6,3 százalékos piaci várakozást, mind az előző havi, februári 5,1 százalékot.
Az orosz-ukrán fegyveres konfliktus miatt megemelkedő földgáz- és nyersolajárak, valamint az egyéb nyersanyagok árának emelkedése járult hozzá a legnagyobb mértékben a márciusi infláció emelkedéséhez.
Az árucikkek ára márciusban 12,3 százalékkal emelkedett éves bázison a februári 7,9 százalék után. Ezen belül pedig az energiaárak 39,5 százalékkal a februári 22,5 százalékos éves áremelkedés után.
A szolgáltatások ára márciusban a februárival megegyező 2,8 százalékkal emelkedett éves bázison.
Az előző havihoz képest márciusban 2,5 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak, a várt 1,6 százaléknál nagyobb mértékben. Februárban 0,9 százalékos volt a havi áremelkedés.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves bázison 7,6 százalék lett márciusra vonatkozóan, a várt 6,7 százalék helyett és a februári 5,5 százalék után.
Havi bázison a HICP márciusban 2,5 százalékra emelkedett a februári 0,9 százalékról a várt 1,8 százalék helyett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >