A németországi infláció márciusban elérheti 7,3 százalékot
A német szövetségi statisztikai hivatal előzetes adatai alapján a németországi infláció márciusban 7,3 százalék lehet, 1981 ősze, a második öbölháború óta a legmagasabb.
A márciusi fogyasztói árindex (CPI) éves bázison 7,3 százalékos áremelkedést mutatott a Destatis első, az adatok szűkebb körén alapuló kalkuláció szerint, lényegesen meghaladva mind a 6,3 százalékos piaci várakozást, mind az előző havi, februári 5,1 százalékot.
Az orosz-ukrán fegyveres konfliktus miatt megemelkedő földgáz- és nyersolajárak, valamint az egyéb nyersanyagok árának emelkedése járult hozzá a legnagyobb mértékben a márciusi infláció emelkedéséhez.
Az árucikkek ára márciusban 12,3 százalékkal emelkedett éves bázison a februári 7,9 százalék után. Ezen belül pedig az energiaárak 39,5 százalékkal a februári 22,5 százalékos éves áremelkedés után.
A szolgáltatások ára márciusban a februárival megegyező 2,8 százalékkal emelkedett éves bázison.
Az előző havihoz képest márciusban 2,5 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak, a várt 1,6 százaléknál nagyobb mértékben. Februárban 0,9 százalékos volt a havi áremelkedés.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves bázison 7,6 százalék lett márciusra vonatkozóan, a várt 6,7 százalék helyett és a februári 5,5 százalék után.
Havi bázison a HICP márciusban 2,5 százalékra emelkedett a februári 0,9 százalékról a várt 1,8 százalék helyett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >