A németek szoktak le leginkább a hagyományos boltokról
Tavaly az EU-27 országában a magánfogyasztás kiskereskedelmi forgalma 1,0% -kal csökkent. Így az EU-fogyasztók pénzüknek átlagosan 29,9 százalékát költik el a hagyományos bolti kiskereskedelemben. Ebben Németország az utolsó helyen áll, mivel fogyasztóik a pénzeszközeiknek mindössze 23,7% -át költik a hagyományos bolti kiskereskedelemben. Ezek az eredmények a GfK nemrégiben kiadott ingyenes, az európai kiskereskedelemről szóló tanulmányából származnak.
Számos európai országban az online kereskedelem erősnek bizonyult, ami tükröződik a fogyasztók csökkenő arányú hagyományos bolti kiskereskedelmi költéseiben.
– Európában a hagyományos bolti kiskereskedelem új kihívásokkal néz szembe – magyarázza dr. Johannes Schamel, a GfK kiskereskedelmi szakértője. – A fogyasztók körében új környezettudatosság alakul ki, és a fenntarthatóság kérdése egyre fontosabb szerepet játszik. A hagyományos bolti kiskereskedőknek erre az elvárásra olyan módon kell válaszolniuk, amely lehetővé teszi számukra, hogy versenyelőnyt szerezzenek az online kiskereskedelemmel szemben.
2019-ben az EU-27 országaiban a fogyasztók átlagos vásárlóereje 16 888 euró volt, ami 3,4% -os nominális növekedést jelent az előző évhez képest. Az erőteljes gazdasági növekedés, az adócsökkentések és a minimálbér-növekedés hatására az EU-ban a legnagyobb vásárlóerő-növekedés Lettországban (+8,5 százalék), Litvániában (+7,6 százalék) és Észtországban (+6,0 százalék) történt.
A tavalyi évben az EU-27 országaiban a hagyományos bolti kiskereskedelem 2,1 százalékos nominális forgalomnövekedést ért el, ami kismértékben meghaladta az inflációt. A legdinamikusabb piacok ismét Kelet-Európában és a balti államokban voltak. Románia (+9,5%) fenntartotta magas növekedési ütemét, amely majdnem kétszerese a szomszédos Bulgáriáénak (+5,4%). Észtországban (+6,6 százalék) és Litvániában (+6,5 százalék) volt a növekedés, a vásárlóerő régóta fennálló növekedésének köszönhetően.
2019-ben az EU-27 országaiban a hagyományos bolti kiskereskedelem 55%-a származott az FMCG-kiskereskedelemből. Ez a szegmens a horvátországi teljes hagyományos bolti kiskereskedelmi forgalom 60,4% -át teszi ki, ami a tanulmányban szereplő országok között az első helyen áll. Az FMCG-kiskereskedelem nagyon erős Romániában (59,7%), Cipruson (58,5%) és Görögországban (58,3%). //
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a német ipari termelés áprilisban
Németországban a vártnál jelentősebben csökkent az ipari termelés áprilisban havi…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >