A németek fele vásárol lejáratközeli élelmiszert, de sok élelmiszer még mindig a kukában végzi
Egy friss Kaufland-felmérés szerint a németek 50%-a rendszeresen vásárol olyan élelmiszereket, amelyeknek közel van a lejárati ideje. Ennek ellenére minden második háztartásban havonta kerül élelmiszerek a szemétbe. Az idősebbek körében ritkábban fordul elő a pazarlás, mint a fiatalabb generációkban.
A Szövetségi Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) támogatásával készült „A kukába túl jó!” országos kampány keretében készült felmérés szerint a válaszadók 25%-a rendszeresen vásárol esztétikai szempontból hibás gyümölcsöket és zöldségeket, míg 22%-uk gyakran választ zárás előtt leértékelt pékárut és friss termékeket, 18,5% pedig szokott előző napi pékárut vásárolni – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Annak ellenére, hogy egyre több vásárló választ közeli lejáratú élelmiszereket, a német háztartások felében még mindig sok élelmiszer kerül a kukába. A megkérdezettek 80%-a érez emiatt bűntudatot.
A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók a termékeket kidobják, az az, hogy azok a szaguk alapján már nem tűnnek fogyaszthatónak. Egyharmaduk a megjelenés vagy a lejárt szavatossági idő miatt dobja szemétbe az élelmiszereket.
Az élelmiszerpazarlás terén generációs különbséget is feltárt a vizsgálat. A 65 év felettiek fele ritkábban dob ki élelmiszert mint havonta, míg a 30–39 évesek több mint 70%-ánál havonta legalább egyszer a kukában landol valamilyen étel. A 18–29 évesek körében ez az arány kicsivel 60% felett van.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >