A németek fele vásárol lejáratközeli élelmiszert, de sok élelmiszer még mindig a kukában végzi
Egy friss Kaufland-felmérés szerint a németek 50%-a rendszeresen vásárol olyan élelmiszereket, amelyeknek közel van a lejárati ideje. Ennek ellenére minden második háztartásban havonta kerül élelmiszerek a szemétbe. Az idősebbek körében ritkábban fordul elő a pazarlás, mint a fiatalabb generációkban.
A Szövetségi Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) támogatásával készült „A kukába túl jó!” országos kampány keretében készült felmérés szerint a válaszadók 25%-a rendszeresen vásárol esztétikai szempontból hibás gyümölcsöket és zöldségeket, míg 22%-uk gyakran választ zárás előtt leértékelt pékárut és friss termékeket, 18,5% pedig szokott előző napi pékárut vásárolni – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Annak ellenére, hogy egyre több vásárló választ közeli lejáratú élelmiszereket, a német háztartások felében még mindig sok élelmiszer kerül a kukába. A megkérdezettek 80%-a érez emiatt bűntudatot.
A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók a termékeket kidobják, az az, hogy azok a szaguk alapján már nem tűnnek fogyaszthatónak. Egyharmaduk a megjelenés vagy a lejárt szavatossági idő miatt dobja szemétbe az élelmiszereket.
Az élelmiszerpazarlás terén generációs különbséget is feltárt a vizsgálat. A 65 év felettiek fele ritkábban dob ki élelmiszert mint havonta, míg a 30–39 évesek több mint 70%-ánál havonta legalább egyszer a kukában landol valamilyen étel. A 18–29 évesek körében ez az arány kicsivel 60% felett van.
Kapcsolódó cikkeink
Akvizíciókkal igyekszik piaci pozícóját erősíteni a Kaufland Németországban
Öt Globus hipermarket felvásárlásával növeli vezető szerepét a Kaufland a…
Tovább olvasom >A vártnál erőteljesebben lassult a német infláció szeptemberben éves szinten
Az elemzők által vártnál jelentősebben lassult a németországi infláció szeptemberben…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt?
Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Változás a Storck Hungária vezetésében
2024. október 1-től Kernya Gergely váltja Fábián János alapító-ügyvezetőt a…
Tovább olvasom >TMK 2in1: Workshop és grillparty
A Trade Marketing Klub június 6-án délután egy különleges, teraszra…
Tovább olvasom >Limitált kiadású Fanta a Beetlejuice tiszteletére
Szeptember 5-én érkezik a mozikba Tim Burton új filmje, a…
Tovább olvasom >