A németek fele vásárol lejáratközeli élelmiszert, de sok élelmiszer még mindig a kukában végzi

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2024. 10. 01. 09:50

Egy friss Kaufland-felmérés szerint a németek 50%-a rendszeresen vásárol olyan élelmiszereket, amelyeknek közel van a lejárati ideje. Ennek ellenére minden második háztartásban havonta kerül élelmiszerek a szemétbe. Az idősebbek körében ritkábban fordul elő a pazarlás, mint a fiatalabb generációkban.

A Szövetségi Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) támogatásával készült „A kukába túl jó!” országos kampány keretében készült felmérés szerint a válaszadók 25%-a rendszeresen vásárol esztétikai szempontból hibás gyümölcsöket és zöldségeket, míg 22%-uk gyakran választ zárás előtt leértékelt pékárut és friss termékeket, 18,5% pedig szokott előző napi pékárut vásárolni – számolt be a Lebensmittelpraxis.

Annak ellenére, hogy egyre több vásárló választ közeli lejáratú élelmiszereket, a német háztartások felében még mindig sok élelmiszer kerül a kukába. A megkérdezettek 80%-a érez emiatt bűntudatot.

A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók a termékeket kidobják, az az, hogy azok a szaguk alapján már nem tűnnek fogyaszthatónak. Egyharmaduk a megjelenés vagy a lejárt szavatossági idő miatt dobja szemétbe az élelmiszereket.

Az élelmiszerpazarlás terén generációs különbséget is feltárt a vizsgálat. A 65 év felettiek fele ritkábban dob ki élelmiszert mint havonta, míg a 30–39 évesek több mint 70%-ánál havonta legalább egyszer a kukában landol valamilyen étel. A 18–29 évesek körében ez az arány kicsivel 60% felett van.

 

Kapcsolódó cikkeink