A németek fele vásárol lejáratközeli élelmiszert, de sok élelmiszer még mindig a kukában végzi
Egy friss Kaufland-felmérés szerint a németek 50%-a rendszeresen vásárol olyan élelmiszereket, amelyeknek közel van a lejárati ideje. Ennek ellenére minden második háztartásban havonta kerül élelmiszerek a szemétbe. Az idősebbek körében ritkábban fordul elő a pazarlás, mint a fiatalabb generációkban.
A Szövetségi Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) támogatásával készült „A kukába túl jó!” országos kampány keretében készült felmérés szerint a válaszadók 25%-a rendszeresen vásárol esztétikai szempontból hibás gyümölcsöket és zöldségeket, míg 22%-uk gyakran választ zárás előtt leértékelt pékárut és friss termékeket, 18,5% pedig szokott előző napi pékárut vásárolni – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Annak ellenére, hogy egyre több vásárló választ közeli lejáratú élelmiszereket, a német háztartások felében még mindig sok élelmiszer kerül a kukába. A megkérdezettek 80%-a érez emiatt bűntudatot.
A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók a termékeket kidobják, az az, hogy azok a szaguk alapján már nem tűnnek fogyaszthatónak. Egyharmaduk a megjelenés vagy a lejárt szavatossági idő miatt dobja szemétbe az élelmiszereket.
Az élelmiszerpazarlás terén generációs különbséget is feltárt a vizsgálat. A 65 év felettiek fele ritkábban dob ki élelmiszert mint havonta, míg a 30–39 évesek több mint 70%-ánál havonta legalább egyszer a kukában landol valamilyen étel. A 18–29 évesek körében ez az arány kicsivel 60% felett van.
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >