A németek fele vásárol lejáratközeli élelmiszert, de sok élelmiszer még mindig a kukában végzi
Egy friss Kaufland-felmérés szerint a németek 50%-a rendszeresen vásárol olyan élelmiszereket, amelyeknek közel van a lejárati ideje. Ennek ellenére minden második háztartásban havonta kerül élelmiszerek a szemétbe. Az idősebbek körében ritkábban fordul elő a pazarlás, mint a fiatalabb generációkban.
A Szövetségi Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) támogatásával készült „A kukába túl jó!” országos kampány keretében készült felmérés szerint a válaszadók 25%-a rendszeresen vásárol esztétikai szempontból hibás gyümölcsöket és zöldségeket, míg 22%-uk gyakran választ zárás előtt leértékelt pékárut és friss termékeket, 18,5% pedig szokott előző napi pékárut vásárolni – számolt be a Lebensmittelpraxis.
Annak ellenére, hogy egyre több vásárló választ közeli lejáratú élelmiszereket, a német háztartások felében még mindig sok élelmiszer kerül a kukába. A megkérdezettek 80%-a érez emiatt bűntudatot.
A leggyakoribb ok, amiért a vásárlók a termékeket kidobják, az az, hogy azok a szaguk alapján már nem tűnnek fogyaszthatónak. Egyharmaduk a megjelenés vagy a lejárt szavatossági idő miatt dobja szemétbe az élelmiszereket.
Az élelmiszerpazarlás terén generációs különbséget is feltárt a vizsgálat. A 65 év felettiek fele ritkábban dob ki élelmiszert mint havonta, míg a 30–39 évesek több mint 70%-ánál havonta legalább egyszer a kukában landol valamilyen étel. A 18–29 évesek körében ez az arány kicsivel 60% felett van.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >