A német utazási irodák már 10 milliárd euró bevételkiesésnél tartanak
Az európai országokra vonatkozó utazási korlátozások feloldásával már indulhat ugyan az üdülési szezon Németországban, a turisztikai ágazat szakmai képviseleti szervezete, a DRV azonban az Európán kívüli kedvelt nyaralási célpontokra vonatkozó korlátozások mihamarabbi feloldását is sürgeti az eddig 10 milliárd euró bevételkiesés megduplázódásának elkerülése érdekében.
A német külügyminisztérium honlapjáról hétfőn eltávolították 26 európai országra vonatkozóan az „utazási figyelmeztetéseket”. A 26 ország közé tartoznak az EU-s tagállamok, kivéve Spanyolországot, Svédországot és Finnországot, mert ezekben az országokban még beutazási korlátozások vannak érvényben. Az uniós társországok mellett Izland, Liechtenstein és Svájc is lekerült a listáról. Ezzel együtt megszűntek a határellenőrzések is a szomszédos országokkal.
Az európai célországokra feloldott utazási tilalomnak köszönhetően a „startvonalra állt az üdülési szezon” Németországban, Norbert Fiebig, a német a DRV (Deutscher Reiseverband) elnökének megfogalmazása szerint. Az irodák megfeszített erővel dolgoznak kínálatuk frissítésén. Főként belföldi célpontok iránt tapasztalunk növekvő érdeklődést és elsősorban szárazföldi megközelítéssel, de már a Földközi-tenger felé is megindult a forgalom – mondta.
A DRV kimutatásai alapján március végétől június elejéig az utazási irodák 10,8 milliárd euró bevételkiesést szenvedtek el. „Amennyiben fennmarad az utazási korlátozás az olyan kedvelt Európán kívüli üdülési célországokra mint Törökország, vagy Egyiptom és Tunézia, a bevételkiesés július és augusztus folyamán akár további 9 milliárd euróval is emelkedhet. Augusztus végéig tehát akár 20 milliárd euróra is rúghat a német turisztikai irodák és utazásszervezők bevételkiesése” – mondta a szervezet elnöke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Filmvetítéssel és késő esti nyitvatartással is várják a fővárosi fürdők nyáron a közönséget
Az iskolai nyári szünet kezdetével változatos programokkal várják a vendégeket…
Tovább olvasom >Cukrász Szakmai Nap 2025
A Magyar Cukrász Ipartestület május 5-én tartotta meg hagyományos tavaszi…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >