A német online kiskereskedők többsége elégedetlen az iparág helyzetével
A német e-kereskedők többsége elégedetlen az iparág jelenlegi teljesítményével – derül ki a Händlerbund legfrissebb éves jelentéséből.
Mindössze 6% nyilatkozott úgy, hogy „nagyon elégedett”, ami 2015 óta a legalacsonyabb arány, miközben a „nagyon elégedetlen” eladók aránya egy év alatt 15%-ról 21%-ra nőtt. Egy korábbi, az Uptain által végzett kutatás szerint 43% már korábban is elégedetlen volt a piac alakulásával – írja az Ecommerce News Europe.
Bár 2024-ben a kereskedők körében némileg nőtt az elégedettek aránya (48% a 2023-as 47%-hoz képest), a „nagyon elégedett” és „nagyon elégedetlen” válaszok közötti jelentős eltolódás azt mutatja, hogy az általános hangulat inkább negatív irányba mozdult. A kereskedők fele forgalomcsökkenésről számolt be, míg 19%-nál a bevételek stagnáltak, szemben az egy évvel korábbi 12%-kal. Csak a vállalkozások 31%-ának nőtt az eladása, ami azonban újfent csökkenést jelez a 2023-as 34%-hoz képest.
A 2024-es ünnepi szezon különösen frusztráló volt: bár az online költés összességében 1,1%-kal emelkedett, az eladók 59%-a csalódott volt a karácsonyi forgalom miatt. Többen úgy vélték, hogy az év végi eladások eddig nem látott mélypontra kerültek.
A 2025-ös év kilátásai is vegyesek: a válaszadók közel harmada nehéz évre számít az új jogszabályi követelmények, például az értékesítést szerintük megnehezítő termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességet erősítő európai és a német Termékbiztonsági Rendelet miatt. Ennek ellenére a kereskedők 46%-a optimistán tekint a jövőbe.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >A békéhez köti a gazdaság növekedését az NGM
Amíg tart a háború, addig ez a növekedési ütem a…
Tovább olvasom >