A német online kiskereskedelmi üzletek áraiban nem jelent meg az áfacsökkentés
A németországi online kiskereskedelmi üzletek szinte egyáltalán nem adják tovább vevőiknek a konjunktúracsomag keretében csökkentett áfát az Idealo összehasonlító portál által a Welt am Sonntag lap számára készített felmérés alapján.
A felmérés szerint a legnagyobb forgalmat lebonyolító 100 németországi kiskereskedelmi portál árai július elején átlagosan 0,77 százalékkal csökkentek az előző havihoz képest. A 100 portál közül 78 csökkentette az árait, ezek közül csak 8 portál több mint két százalékkal.
Amennyiben az üzletek teljes egészében továbbadnák vevőiknek a július elejétől 19 százalékról 16 százalékra csökkentett áfát, annak az árak 2,52 százalékos csökkenésében kellett volna megmutatkoznia. Az élelmiszer és könyvkereskedelemben a 7 százalékról 5 százalékra csökkentett kedvezményes áfa 1,87 százalékos árcsökkenéssel járna.
A német kormány a vírusjárvány következményeinek ellentételezésére összeállított konjunktúracsomagjában július elejétől az év végéig 19 százalékról 16 százalékra csökkentette az áfát és 7 százalékról 5 százalékra a kedvezményes áfát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >