A német online értékesítés több mint 50%-a piactereken keresztül történik
Tavaly Németországban a teljes online értékesítés több mint felét piactereken bonyolították le – 55%-ban okostelefonokon. Ez közel 47 milliárd eurós forgalomnak felel meg – állítja a Handelsverband Deutschland (HDE) Online Monitor 2024 jelentése.
A szövetség tavaly azt jósolta, hogy az e-kereskedelmi forgalom Németországban az év végére eléri a 89,4 milliárd eurót, ami 5,8%-os növekedést jelentene 2022-hez képest.
Az online árbevétel 85 milliárd euró 2023-ban
A forgalmi adatokat korrigálva a szövetség most már 85 milliárd eurós online bevételt vár 2023-ra, ami 1%-kal magasabb az előző évvel összehasonlítva. Ebből majdnem 47 milliárd euró az okostelefonokon bonyolított online értékesítésből származik.
– Az online kereskedelem hosszú éveken át lendületet adott a németországi kiskereskedelemnek. A pandémia alatti gyors növekedés azonban most megnehezíti az ágazat tovább erősödését. Ezért idén az online értékesítés további normalizálódását tapasztaljuk – mondta Stephan Tromp, a HDE ügyvezető igazgatóhelyettese.
10%-kal nőtt a piacterek forgalma
Az adatok szerint az online piactereken keresztül történő értékesítés az összes németországi online értékesítés több mint felét tette ki. Ez új rekordot jelent, amit a piactereken elért forgalom 10%-os növekedése tett lehetővé.
A HDE az év elején már egyszer szigorúbb eljárásra szólította fel a német politikusokat az olcsó kínai piacterekkel szemben, és most újból hangot adott azon aggodalmának, mely szerint a tisztességes verseny forog kockán.
– A Temu kapcsán mindenki arról beszél, hogy az ott rendelt áruk jelentős része nem felel meg az árképzésre, a weboldal kialakítására, a termékbiztonságra, a környezetvédelemre, illetve az adókra vonatkozó uniós irányelveinknek és a vámszabályoknak. Ez nem maradhat így. Aki árut kínál ebben az országban, annak minden szabályt be kell tartania, amit a hatóságoknak ki kell kényszeríteniük.
3,4%-os növekedés várható
A szövetség a német e-kereskedelemre vonatkozó előrejelzést is mellékelt az idei évre vonatkozóan. A szervezet 3,4%-os forgalomnövekedést vár 2023-hoz képest, és az online csatorna német kiskereskedelemből való részesedése idén várhatóan eléri a 13,1%-ot.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >